donderdag 11 april 2013

Ontbijten in Johannesburg

Deze week verblijf ik in het Reef Hotel in Johannesburg. De organisatie van het tennistoernooi heeft dit hotel voor alle spelers geboekt en zij hadden ook mijn dieetwensen doorgegeven. Wat alleen niet doorgekomen was in de keuken, was dat ik al op zondag arriveerde en niet op maandag, zoals de meeste spelers. De chef excuseerde zich daarom bij mij voor dat er op maandagochtend nog geen glutenvrije ontbijtgranen zouden zijn. De speciale boodschappen die hij voor mij had besteld (ontbijtgranen en pasta) zouden op maandagmiddag geleverd worden.
's Ochtends bij het ontbijt heb ik het mezelf gemakkelijk gemaakt. Er stond verse jus d'orange en ik at de havermuesli die ik meegebracht had van thuis met een kommetje daarvan. Ook at ik wat van het heerlijke verse fruit. Meloen smaakt hier een stuk beter dan in Nederland! De rest van het ontbijtbuffet liet ik links van me liggen.
De volgende ochtend kwam de chef wederom verontschuldigend naar me toe. De leveranciers hadden een fout gemaakt en in plaats van glutenvrije ontbijtgranen was er "low-GI" afgeleverd. Of hij iets voor me kon betekenen? Nou, ik zou wel een omelet lusten! Even later kreeg ik een heerlijke omelet met tomaat en ui. Ik wist wel wat ik de rest van de week wilde eten!
We zijn nu een aantal dagen verder. Mijn ontbijt bestaat uit een kommetje sap (helaas niet meer vers, dat was er alleen de eerste dag) met havermout en een mix van zonnebloempitten, rozijnen en noten die ik meegebracht had van thuis. Daarnaast een omelet met groenten en een bakje vers fruit. Gisteren lag er als verrassing een in plakjes gesneden avocado naast mijn omelet en bracht de chef een rol rijstwafels. Heerlijk, maar wel een beetje veel allemaal! Maar je hoort me niet klagen. Ik ben blij dat ik elke ochtend met een goed gevulde maag in het busje op weg naar het tennispark kan stappen.

Groeten vanuit Zuid-Afrika!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten