zaterdag 4 mei 2013

Meegebrachte artikelen

Een van de leuke dingen van veel reizen is, dat ik allerlei glutenvrije merken tegenkom die we in Nederland niet kennen. Soms is het aanbod bijzonder karig en is een enkele glutenvrije reep alles wat ik 'scoor'. Soms is het aanbod uitgebreider en neem ik producten mee terug naar Nederland.
Toen ik in maart in de Verenigde Staten was, heb ik daar in de supermarkt twee soorten ontbijtpap gekocht. Ter plaatse heb ik er niks van gegeten en toen ik eenmaal thuis was, was ik zo blij dat eten van mijn eigen keuze voorhanden was, dat ik niet omkeek naar de meegebrachte spullen.
Vanmorgen leek me echter een mooi moment om me aan een van de twee soorten pap te wagen. Het werd de bruine-rijstpap, omdat die slechts kort op het vuur hoefde te staan, in tegenstelling tot de meegebrachte boekweitpap. Wat zal ik zeggen over de smaak? Tja, het is geen groot gemis dat we dit merk niet in Nederland kunnen kopen. De pap smaakt naar rijst en is een beetje korrelig. Dan eet ik liever een bord gekookte rijst... De pap zou vast een stuk lekkerder zijn met een schep suiker, maar dat eet ik niet. Gelukkig had ik gisteravond (met een vooruitziende blik?!) een zakje ingevroren aardbeien uit de vriezer gehaald. Met de aardbeien smaakte de pap best lekker! Op zich een leuke afwisseling voor mijn gebruikelijke ontbijt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten