maandag 27 mei 2013

Met KLM naar Japan

Na zes weken thuis te zijn geweest, stond mijn volgende trip weer voor de deur. Deze keer naar Japan! Sinds enkele weken vliegt KLM rechtstreeks van Amsterdam op Fukuoka, de stad waar ik zijn moest. Ideaal dus! Het was ook mijn eerste glutenvrije ervaring met KLM. 
Tijdens de vlucht werden twee maaltijden geserveerd en een tussendoortje. Als snack om mee te beginnen kregen we een zakje amandelen. Deze konden alleen sporen van andere noten en pinda's bevatten, er stond niks over gluten op. Ik heb ze me dan ook goed laten smaken. Toen mijn eerste maaltijd kwam, was ik helemaal gerustgesteld. Behalve dat op de diverse bakjes stond dat het glutenvrij was, was het gehele dienblad ingepakt in een plastic zak. Op die manier kon er dus geen kruisbesmetting plaatsvinden. Alleen het warme eten zat natuurlijk niet in die zak, want dat werd pas in het vliegtuig opgewarmd.
Het eten smaakte best wel goed. Beide keren was het warme eten vegetarisch. KLM combineert verschillende diƫten blijkbaar met elkaar. Behalve de afkorting voor glutenvrij stond er nog een reeks afkortingen op. Het broodje van Consenza dat erbij geleverd werd, was helaas zo droog als je van een kant-en-klaar glutenvrij broodje kunt verwachten. Gelukkig kon ik een tweede botertje krijgen, zodat ik het wat gemakkelijker weg kon krijgen.
Hieronder zie je de foto van de eerste maaltijd. Het dienblad van de tweede maaltijd zag er ongeveer het zelfde uit. Het enige verschil was de inhoud van het bakje met warm eten en bij het ontbijt zat er een bakje yoghurt in plaats van salade bij. 

KLM serveert op lange vluchten vaak een pizza of bakje ijs als snack tussen de maaltijden door. Ik heb geen idee wat de snack op deze vlucht was en of er een glutenvrij alternatief beschikbaar was. Ik lag namelijk heerlijk te slapen!
De heenreis is met met KLM prima bevallen. Ik ben erg benieuwd naar de maaltijden op de terugweg. Die worden natuurlijk door Japanners bereid en niet door Nederlanders (naar ik aanneem). Over een week lees je hier hoe de terugreis is verlopen!

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten