zondag 2 juni 2013

Toch nog variatie!

Aan het begin van deze week schreef ik dat ik waarschijnlijk de hele week vrij eentonig zou eten bij het diner. Gelukkig viel dat uiteindelijk wel mee!
Wat ik op maandag heb gegeten, weten jullie al. Op dinsdag vond de "welcome party" plaats in het hotel. Het was een diner voor sponsoren, spelers en andere genodigden. We zaten allemaal aan ronde tafels met in het midden een draaischijf, waarop eten stond. Zodra de obers met de eerste schalen eten kwamen, liet ik ze mijn kaart zien met daarop wat ik wel en niet mag eten. Even later kwam de ober mij vertellen dat ik helemaal niets mocht hebben van wat ze gemaakt hadden. Het hotel zou niks kunnen bereiden dat glutenvrij/zuivelvrij was. Naast hem stond iemand van de toernooiorganisatie. Ik vertelde haar dat ik de vorige dag beneden in het restaurant toch echt goed had kunnen eten en zij ging voor mij beneden eten halen. Ik kreeg precies het zelfde als de dag ervoor.
Op dag drie verwachtte ik weer het zelfde te moeten eten, maar de ober kwam aanlopen met een extra menukaart met daarop vier nieuwe gerechten. Een gerecht daarvan mocht ik eten: een mengsel van kip, ui en ei, geserveerd met witte rijst. Een leuke afwisseling!
Op dag vier ging ik weer voor het eten dat ik de eerste dagen gegeten was, want dat was wel lekkerder dan het kipmengsel.
Dag vijf besloot ik weer voor het kipgerecht te gaan, maar de ober kwam mij vertellen dat ze geen kip meer hadden. Ze hadden wel rundvlees, of dat ook goed was? Natuurlijk! Ik dacht alleen maar: lekkere variatie! Daarnaast zou ik ook een salade krijgen. Speciaal voor mij hadden ze een sesamdressing gemaakt voor over de sla. Dat smaakte erg goed! In het restaurant krijg je je eten telkens op een dienblad met bij voorkeur een hoop kleine hapjes, zoals jullie op de foto enkele blogs geleden hebben kunnen zien. Deze keer lag er als hapje een blokje gelei met daarin groenten bij. Het smaakte best aardig. Omdat ik de krabsoep had afgeslagen, kwam de kok me even later vragen of ik soms uiensoep wilde. Deze smaakte erg lekker!
Gisteren, dag zes, ging ik weer voor het kipgerecht. Deze keer kreeg ik er pompoensoep bij en wederom een salade met sesamdressing.
Vanavond is de laatste avond die ik in Japan doorbreng, voor ik weer terug ga naar Nederland. Stiekem hoop ik dat de kok weer een lekkere soep heeft gemaakt voor mij. Ik weet nog niet wat ik te eten ga bestellen als ik zo beneden kom, maar ik weet wel dat het zeker lekker zal smaken.

Aan het begin van deze week had ik niet verwacht dat er toch nog zo veel variatie in mijn avondeten zou komen. Ik ben erg blij dat ik verschillende dingen heb kunnen eten. Het smaakte allemaal prima en was ook nog eens hartstikke goedkoop! Op de eerste dag betaalde ik omgerekend 13 euro voor mijn hoofdgerecht, op de andere dagen 5 of 8 euro. En daar krijg je dus soep, salade, een hoofdgerecht en ook nog twee 'hapjes' voor!

Groetjes van een Marjolein die bij het schrijven over eten aardig trek begint te krijgen! Maar dat is denk ik niet zo gek, het is hier al half zeven 's avonds. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten