dinsdag 4 juni 2013

Van Japan naar Amsterdam

Gisteren ben ik vanuit Fukuoka (Japan) teruggevlogen naar Amsterdam. Het was een rechtstreekse vlucht met KLM. De dag van tevoren ging ik on line inchecken en daarvoor logde ik in op mijn Flying Blue account, het account dat ik bij KLM heb. Ik zag daar staan dat de glutenvrije maaltijd aangevraagd en bevestigd was, net als mijn extra tas bagage om medische redenen. Mooi zo!
Op het vliegveld aangekomen, bleek de maaltijd goed in het systeem te staan. De tweede tas was niet terug te vinden in het systeem, maar bleek na een telefoontje van de mevrouw achter de balie met haar supervisor geen probleem te zijn.
Aan boord kregen we allereerst de gebruikelijke snack van KLM: een zakje amandelen. Daarna volgde de eerste warme maaltijd. Dit is wat ik kreeg:


Linksboven een bakje salade met zalm, rechtsboven fruitsalade met een gelatineschijf. In de witte verpakking zat een soort luchtig crackertje. De warme maaltijd bestond uit twee stukken zalm en groenten. Het smaakte prima, maar het vulde niet genoeg. Door het ontbreken van een broodje of aardappel/rijst/pasta, had ik hier niet genoeg aan. Ik kreeg van de steward een paar extra zakjes nootjes.
Enkele uren later volgde een snack. Dat was een bakje roomijs en ik heb het afgeslagen. Ik vroeg aan de stewardess of ik misschien fruit of zoiets kon krijgen. Ik weet dat je bij KLM naar een snackwagen kunt lopen tijdens de vlucht, maar omdat ik niet zo goed kan lopen, doe ik dat liever niet aan boord van het vliegtuig, wanneer de kar ver weg staat. Daarom ging de stewardess voor mij op zoek. Ze kwam even later terug met twee fruitspiesen uit de businessclass en die waren lekker. 
Voor het landen kregen we de tweede warme maaltijd:


Linksboven een salade die voornamelijk bestond uit kip, rechtsboven een fruitsalade. Ook kreeg ik wederom een crackertje. Het warme gedeelte bestond uit aardappeltjes, twee stukken zalm en groenten. Het smaakte lekker! Ook lag er veel zalm in het bakje. Ze doen hier dus niet aan kinderachtige porties!

Van Fukuoka naar Amsterdam wordt het glutenvrije eten prima verzorgd. Ook was er nergens kaas/melk in verwerkt. Het enige minpunt is dat de eerste maaltijd niet goed vulde. Als je zelf voor wat extra's te snacken zorgt in je handbagage, hoeft dat geen probleem te zorgen. Zelf eten meenemen zou ik altijd aanraden, of je nu glutenvrij eet of niet. Maar in mijn/ons geval gaat dat dus extra op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten