woensdag 10 juli 2013

Champions' Dinner

In mijn vorige blog was ik helemaal vergeten te schrijven over het Champion's Dinner. Dit diner is de afsluiting van het tennistoernooi in Wimbledon. Alle finalisten krijgen er een uitnodiging voor en daarnaast komen er veel medewerkers van de tennisbonden, sponsoren en andere belangrijke mensen op af. Het was een sjieke bedoeling, met iedereen in galakleding. Ik was zelf geen finalist, maar ik was de introducé van een van de rolstoeltennis heren die wel finalist was. Van tevoren had ik mijn dieetwensen doorgegeven.
We werden ontvangen in een ruimte waar iedereen een drankje kreeg en waar obers rondliepen met hapjes. Hier heb ik niks van gepakt. Om een uur of 22 gingen de deuren naar de eetzaal open. De tafel stond vol met flessen drinken en de obers brachten iedereen broodjes. Ik vroeg of er glutenvrij brood was en de ober zou het voor me halen. Een kwartier later had ik nog geen brood en een tijdje daarna zag ik mijn ober de voorgerechten naar de andere tafels brengen (er waren een stuk of 40 tafels met aan elke tafel 8 gasten). Daarop vroeg ik aan een andere ober om een broodje en hij zou het regelen. Toen het voorgerecht bij ons op tafel werd gezet, vroeg ik nogmaals aan een ober om een broodje en wederom zou het gehaald worden. Ik zit nu nog steeds op mijn broodje te wachten...
Het voorgerecht was glutenvrij. Het was een visgerecht en ik ben blij dat ik sinds een jaar vis eet. Toen om 23.15 het hoofdgerecht kwam, hadden ze bij mij een aanpassing aan het gerecht gemaakt. Alles was het zelfde, behalve dat bij mij de saus ontbrak. Wederom kregen we vis te eten. Bij het brengen van het toetje hadden ze niet direct aan mij gedacht, maar met een stuk of 40 tafels vind ik dat ook niet zo gek. De anderen kregen chocoladecake en ijs. Ik kreeg even later een bord met fruitsalade. Ik vond het erg lekker. Je doet me een groter plezier met vers fruit dan met een glutenvrij cakeje, want ik eet nooit suikerrijke producten als cake en taart. Na het toetje kwamen er chocolaatjes op tafel en werd er koffie geschonken. Dit was het moment waarop ik mij uit de voeten maakte, want het was al erg laat en de wekker zou om 7 uur al weer gaan...

Op het broodje na was alles prima geregeld. Los van het eten, was het bijzonder om het Champions' Dinner een keer mee te kunnen maken. Omdat iedereen in gala moest verschijnen en we natuurlijk niet met een jurk in onze koffer rondreizen, konden we 's middags in de kleedkamer uit een heleboel jurken een jurk kiezen. De outfit werd compleet gemaakt met schoenen, een ketting en tasje. Indien gewenst kon je ook je haar en make-up laten verzorgen. Het was leuk om alle tennissers een keer in een andere outfit dan een sportkloffie te zien!

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten