vrijdag 12 juli 2013

Eten in en vlakbij het hotel in Londen

Vorige week verbleef ik enkele nachten in Holiday Inn Sutton, Londen. Vorig jaar kwam ik hier ook en het ontbijt was toen prima geregeld. Mede om die reden ben ik dit jaar weer teruggekeerd.
Het ontbijt was ook dit jaar weer goed geregeld. Bij binnenkomst in het restaurant wisten de obers direct dat ik de gast met het dieet was. Ze hadden voor mij glutenvrije broodjes gehaald, die ze door midden sneden en toastten om het extra lekker te maken. Daar heb ik niet eens om hoeven vragen, het was hun eigen initiatief. Behalve gewone boter hadden ze ook cupjes met plantaardige margarine. Ook de jam was in cupjes verpakt, dus er bestond wat dat betreft geen risico op kruisbesmetting. De kok vertelde mij dat als ik iets speciaals wilde bij het ontbijt, ik het maar aan zou hoeven geven en ze zouden het maken. Dat was niet nodig, want bij het ontbijtbuffet werden eieren gebakken en die heb ik als broodbeleg genomen, afgewisseld met jam. Daarnaast heb ik van het schoongemaakte fruit gegeten. Behalve brood, hadden ze ook ontbijtgranen en sojamelk voor mij gehaald. Wat een heerlijk gevoel om 's ochtends gewoon te kunnen kiezen wat je wilt eten! De ontbijtgranen vond ik lekker en ze waren ook nog eens biologisch, dus ik heb voor ik naar huis ging bij de supermarkt twee pakken gekocht.
De dag dat we arriveerden in het hotel, hebben we gedineerd in het restaurant van het hotel. De soep van de dag mocht ik niet eten, waarop de ober mij vertelde dat de kok wel tomatensoep voor me wilde maken. Mijn tafelgenoot en ik besloten toen om allebei voor de tomatensoep te gaan. Deze werd geserveerd met brood en boter. Dat betekende in mijn geval dat ik twee glutenvrije broodjes met margarine kreeg (waar mijn tafelgenoot maar één broodje kreeg, met roomboter). De soep smaakte erg lekker! Als hoofdgerecht ging ik voor een steak. Normaal gesproken wordt die geserveerd met aardappelpartjes, maar omdat de keuken die gekruid inkocht, konden ze me niet vertellen of het glutenvrij was en stelde de kok voor om iets anders met aardappelen te doen. Ik vertelde dat ik gekookte aardappelen nogal saai vond en vroeg of ze iets met kruiden konden doen. Nou, dat konden ze zeker! Toen onze borden kwamen, had ik een bakje met ontzettend lekker gekruide aardappelen. Mijn tafelgenoot heeft er ook van gegeten, want hij vond mijn aardappelen lekkerder smaken dan die van hem. De steak smaakte ook prima en daarnaast kreeg ik salade, zonder de gebruikelijke dressing. Ik heb zorgeloos kunnen eten en er van genoten, want het smaakte echt goed.
We zijn ook een keer buiten de deur gaan eten. De receptioniste had ons het Italiaanse restaurant Zizzi aangeraden. Bij binnenkomst vroeg ik of ik ook iets te eten zou kunnen krijgen, als glutenvrij persoon. Dat zou geen enkel probleem zijn, want ze hadden glutenvrije pasta. Ik kreeg een speciale menukaart. Elke allergie had een eigen pagina, waarop de gerechten stonden die je mocht eten. Er stond nauwelijks iets op wat zowel gluten- als lactosevrij was, maar voor de gelegenheid besloot ik van kaas te willen genieten en voor de lactasepilletjes te gaan. Als ik dat niet had willen doen, hadden ze zonder twijfel ook iets anders, wat niet op de menukaart stond, kunnen maken voor mij. Van de voorgerechten kon ik alleen de olijven kiezen. Ik vind dat niet lekker en daarom nam ik een salade als voorafje. Als hoofdgerecht heb ik genoten van een ontzettend lekkere pasta! Ik besloot de maaltijd met een kop verse muntthee, waar de anderen voor ijs kozen. Zizzi in Sutton is dus een echte aanrader. Ik zag op internet dat ze op meerdere plaatsen in Londen zitten en dat de allergiekaart on line staat. Mocht je dus een lekkere pasta willen eten en je bent in Londen, dan weet je nu waar je goed terecht kunt.

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten