vrijdag 30 augustus 2013

Met Lufthansa naar de VS

Alweer een kleine week geleden ben ik met Lufthansa van Düsseldorf naar de VS gevlogen. Eerst vloog ik naar Chicago. Daar stapte ik over op een vlucht van slechts een uur naar St. Louis. Aan boord van de intercontinentale vlucht kregen we eerst een kleine snack (koekjes of zoiets, niet voor mij bestemd) en even later een warme maaltijd. Ik was de eerste die het eten geserveerd kreeg:
Ik denk dat het voor het eerst was dat ik een vliegtuigmaaltijd ECHT LEKKER vond! De rundergoulash smaakte bijzonder goed. Een simpele sla erbij en een bakje fruit toe. De boterhammen, margarine en smeerkaas heb ik bewaard voor een later moment, maar ik heb ze uiteindelijk niet gegeten.
Na deze maaltijd duurde het erg lang voor we de tweede maaltijd kregen. Ik werd wederom als eerste bediend. Ik kreeg een bakje met daarin een kleine dadelreep (klein maar vol kcal!) en twee belegde boterhammen. Ik herkende het brood van de vlucht die ik onlangs met Air Berlin maakte vanaf Düsseldorf. Ik ging er van uit dat deze maaltijd uit de zelfde keuken zou komen en hoopte dat de boterhammen weer zo lekker belegd zouden zijn. Helaas kwam ik bedrogen uit:
Hoe kun je een boterham nou alleen beleggen met boter en twee plakjes komkommer? Dat kun je bij gewoon brood al niet maken, laat staan bij glutenvrij brood. De andere boterham was belegd met twee plakken tomaat. Gelukkig was het een grote tomaat die ze in plakjes hadden gesneden, waardoor die boterham tenminste wel bedekt werd door het beleg. 

Op het vliegveld in Chicago wilde ik proberen aan een kleine maaltijd te komen. Het was ongeveer 17.00 uur toen ik daar (na het tijdrovende gebeuren bij de douane en bagageband) drie kwartier over had en wat te eten kon gaan kopen. Het was me gelijk al duidelijk dat ik in de Verenigde Staten was. De eerste eettentjes die ik zag, verkochten alleen dingen als popcorn en ander ongezond eten. Ik was van plan op zoek te gaan naar een salade of zoiets. Ik vond uiteindelijk wel voorverpakte salades, maar allemaal met gluten. Ik zag wel een bar/restaurant-achtig iets waar je salades kon bestellen, maar ze bakten er ook verse pizza's, dus ik durfde het niet aan. Omdat ik niet echt honger had, maar iets lichts wilde eten, heb ik uiteindelijk twee bakjes met verse meloen gekocht. Het smaakte me erg goed en het was in ieder geval meer verantwoord dan het ijs en de chips die ik overal kon kopen. Waar ik de meloen kocht, verkochten ze overigens ook noten en repen. Ik denk dat minstens de helft van de repen glutenvrij was!

Tot zover de heenreis. Ik zal dit weekend iets plaatsen over het eten in St. Louis!

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten