zondag 8 september 2013

Ontbijt in het hotel

Deze week verblijf ik in het hotel Grand Hyatt. Dat is een duur hotel en ontbijten gebeurt à la carte. Ik vond het veel te veel geld kosten om elke ochtend 25 dollar of zoiets kwijt te zijn aan het ontbijt en daarom ontbeet ik de hele week met de ontbijtgranen die ik nog over had van vorige week en amandelmelk. Omdat ik een beetje krap zat met de ontbijtgranen, was een ontbijt met een mueslireep en banaan ook prima.
We hadden lekkage in de kamer en moesten daarom halverwege de week verkassen. In de nieuwe kamer bleken we problemen met de televisie te hebben. Ik ging daarom naar de receptie om een compensatie voor het gedoe te vragen. Ze boden me een gratis film aan, maar dat aanbod sloeg ik af. Ik stelde voor om de kosten voor het aannemen van de pakketjes die voor ons bezorgd waren (30 dollar per pakketje, wat idioot!) weg te strepen en ik wilde een gratis ontbijt. Vandaar dat mijn kamergenoot en ik vanmorgen eenmalig ontbeten hebben in het restaurant van het hotel. Het ontbijt was erg goed geregeld en we kregen echt heel veel eten, dus ik kan de lunch vanmiddag wel overslaan. Dit is wat ik gekozen had:
We kregen een bak vers fruit aangeboden om van te eten terwijl we onze keuze maakten en voor tijdens het wachten op ons eten. Ik ging voor de omelet (met geitenkaas, ui en tomaat). Deze wordt altijd met brood en aardappeltjes geserveerd en gelukkig hadden ze ook glutenvrij brood. Dat hadden ze getoast en het smaakte prima! Sterker nog: mijn kamergenoot vond zijn brood veel te hard en ik heb hem een sneetje van mij gegeven. Hij vond mijn brood lekkerder dan dat van hem. Gelukkig was ik de enige die gebruik maakte van de boter en jam, want ik was al bang voor kruimels van zijn brood. Die angst had ik dus voor niks.
Ik heb heerlijk ontbeten en kan nu met een goed gevulde maag een dag op pad om de toerist uit te hangen in New York!

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten