woensdag 4 september 2013

Spelersuitje

Als deelnemers aan de US Open kregen wij als rolstoeltennissers plus onze gasten een avondje uit in New York aangeboden. Eerst gingen we uit eten en daarna naar de Broadway show Jersey Boys. De show was absoluut fantastisch! Ik heb er ontzettend van genoten. Na afloop was er zelfs een meet&greet met de cast, erg leuk. 
Maar dan het diner... dat viel vies tegen. Had ik van tevoren geweten dat het zo zou lopen, dan had ik het liever overgeslagen. Ruim van tevoren (enkele weken geleden) had ik doorgegeven dat ik geen gluten, zuivel en champignons (daar reageer ik ook op) eet. Dat was geen probleem, er zou iets anders voor mij geregeld worden. Het diner duurde van 17 tot 18.30 uur. Het begon met een heleboel schalen met hapjes, die op de tafels werden gezet. Het varieerde van kalamari en pasteitjes tot bruschetta en ham met kaas. Je raadt het vast al... niks voor mij. Ik had bij de serveerster aangegeven wat ik nog kan eten en zij vertelde dat ze zelf glutenvrij is. Toen ik na een half uur honger lijden en ondertussen met een aardig jaloers gevoel kon kijken naar hoe de anderen van al het lekkers aan het smullen waren (steeds kwamen er nieuwe voorafjes bij), werd mij ook een bord gebracht. Ik had de serveerster al zien overleggen. Ik kreeg een uitgeklede versie van een van de voorafjes: ham met tomaat. Daar moest ik het tot na 18 uur mee doen, toen eindelijk het hoofdgerecht kwam. We konden uit vijf gerechten kiezen en ik ging voor de zalm. Op het menu zag ik staan dat het zalm met groenten zou zijn. Ik vroeg de serveerster of ik misschien de aardappeltjes kon krijgen die bij de steak vermeld stonden, omdat ik ook al geen brood kon eten en honger had. Ze zou kijken wat ze kon doen. Natuurlijk kreeg ik alleen de zalm met groenten en na nog een keer vragen (of eerder: bedelen), kreeg ik dan toch aardappeltjes. Helaas hadden die de koekenpan veel te kort gezien en waren ze niet lekker. Toen de toetjes kwam (keuze uit vijf verschillende dingen voor de rest) vroeg een van de obers wat hij kon maken. Ik zei: geef maar wat vers fruit. Toen kwam hij heel trots met pannacotta aanzetten. Dat mag ik natuurlijk niet... Toen eindelijk het fruit kwam, was het al na 18.30 en de show zou om 19 uur beginnen. Ik heb snel alles naar binnen geschrokt en ben toen vertrokken. Ik vond het eten voor mij bijzonder tegenvallen en het drukte helaas een negatief stempel op het eerste deel van de avond. Had ik dit geweten, dan was ik niet naar het diner gekomen. Gelukkig was de show wel een groot succes en werd het toch een leuke avond. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten