dinsdag 10 september 2013

Vliegen vanaf Newark met Lufthansa

Gisteren begon ik aan mijn terugreis van New York naar huis. Ik vloog vanaf Newark met Lufthansa naar Düsseldorf. Vrij snel na het opstijgen kreeg iedereen iets te drinken en een zakje met koekjes/crackertjes. Ik gaf deze terug aan de steward. Hij zei "oh ja, vanwege de gluten zeker?" (in het Engels natuurlijk), want ik had bij binnenkomst aan hem gevraagd of mijn glutenvrije maaltijd goed doorgekomen was. Hij bood uit zichzelf aan om te kijken of er misschien nootjes waren en hij geen direct op zoek. Even later kreeg ik een snackzakje met gezouten gebrande amandelen. De ingrediënten zagen er goed uit (amandelen, zonnebloemolie en zout) en zo had ik een heerlijke snack!
Toen het tijd was voor de warme maaltijd, werd ik als eerste bediend. Ik kreeg het volgende te eten:
Het warme gedeelte betrof rijst, kipfilet en gemengde groenten. Daarbij kreeg ik een bakje salade met citroenvinaigrette, een rijstwafel (gezouten) en een botertje. Als toetje had ik een bakje fruit. Er stonden ook twee "dairy free creamer"'s. Wat ik er precies mee moest doen, was mij niet duidelijk. Ik heb een van de bakjes over de rijst gegoten. Dat leek me de meest logische optie. 
Een paar uur later was het tijd voor het ontbijt. De andere passagiers kregen allemaal een schaaltje met daarin een klein bakje fruit, een broodje en een granenreep (van Nature Valley, de lekkerste glutenvolle reep die ik ken!). Ik kreeg het zelfde bakje fruit, een droge rijstwafel (al wat taai geworden) en een bakje met wit spul. Het smaakte niet echt naar yoghurt en ik weet niet zeker of het nou yoghurt was of niet. Het was in ieder geval niet lekker en ik heb het niet opgegeten. Daarom vroeg ik aan de stewardess of er misschien nog wat fruit over was dat ik kon eten, want alleen een rijstwafels en een paar hapjes fruit was niet genoeg om mijn honger te stillen. Gelukkig voor mij kwam ze al snel aangelopen met een appel en een banaan. Ik besloot de banaan voor later te bewaren en ik heb behalve de appel ook wat Schär crackertjes gegeten, die ik nog in mijn handbagage had zitten.
Mijn jurering? Het avondeten was prima in orde en het ontbijt erg karig. Dat herinnert mij en jullie er nog eens aan dat je er altijd slim aan doet om zelf wat eten mee aan boord te nemen. Dat deed ik al voor ik glutenvrij moest eten, maar nu is dat extra belangrijk. En ach, van een keer wat trek houden word je niet ziek. Er zijn ergere dingen in het leven :).

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten