maandag 9 december 2013

Liebster Award

Twee weken geleden kreeg ik van Elize de Liebster Award. Vanwege de Sinterklaasdrukte en andere bezigheden, was ik er nog niet aan toe gekomen om er een blog aan te wijden. Dan is het daar nu eindelijk tijd voor!

Wat is de Liebster Award eigenlijk? Ik moet bekennen dat ik er nog nooit van gehoord had en ik heb het dus even opgezocht. Het is een prijs voor kleine bloggers, die nog niet zo veel volgers hebben. Het doel van de award is het in de schijnwerpers zetten van deze bloggers en meer van de persoon achter de blog te weten te komen. Dat laatste gebeurt door elf vragen van degene die je de award uitreikt te beantwoorden.
Elize, die blogt over het studentenleven met coeliakie (link naar weblog) nomineerde mij om de volgende reden:
"Omdat ik door het lezen van jouw blog altijd enthousiast word. Het lezen van je glutenvrije ervaringen is super leuk en handig! Ik ben blij dat je ze deelt, zodat we al de nodige tips hebben mochten we op vakantie gaan naar een land/plaats waar jij al bent geweest."
Heel graag gedaan Elize en hartstikke bedankt voor de lieve woorden en voor de award!

En dan nu de vragen die Elize aan mij gesteld heeft:
1. Waarom ben je begonnen met bloggen?Ik ben begonnen met bloggen, toen ik merkte dat mijn ervaringen in het buitenland niet alleen waardevol waren voor anderen, maar dat ze het ook echt leuk vonden om over mijn ervaringen te lezen. Ik wilde het Coeliakie Forum op Facebook niet bestoken met mijn verhalen en vroeg daar daarom of mensen het leuk zouden vinden als ik er een blog van zou maken. Ik kreeg direct enthousiaste reacties en een kwartier later was mijn weblog een feit. 
2. Wat zijn je toekomstplannen (met je blog)?

Ik heb me voorgenomen om een jaar lang te schrijven op mijn blog. Na een jaar ben ik de wereld rond gereisd en zal ik voor een groot deel weer de zelfde steden bezoeken als het jaar ervoor. Ik denk dat ik wel zal blijven schrijven, want ik merk dat mensen het leuk vinden om te lezen. Ik zal de focus dan minder leggen op "hoe was het deze week geregeld door de toernooiorganisatie" en misschien meer op "dit heb ik vanavond in restaurant x in stad y gegeten". 
3. Wat vind je het leukst (en eventueel het vervelendst) aan bloggen?

Het leukste vind ik het moment dat ik op "Publiceren" heb gedrukt en ik zelf het eindresultaat van een blog bekijk. Als er foto's bij staan, vind ik dat altijd erg leuk. Daarnaast zijn de reacties die ik krijg natuurlijk leuk. Wat ik minder leuk vind, is dat ik bij Blogspot blog en mensen alleen kunnen reageren als ze een Gmail account hebben. Dat wist ik niet toen ik mijn weblog begon en het is niet echt praktisch. Nu laten mensen mij via andere wegen weten dat ze mijn blogs hebben gelezen, maar het zou leuker zijn als reacties direct onder een post zou staan. 
4. Waar haal je je inspiratie voor je blog vandaan?

Uit wat ik op mijn bord aantref.
5. Wat is het favoriete blogje op je website?

Ik heb geen favoriet blogje. Ik vind de blogs die over een positieve ervaring gaan, niet te lang van stof zijn en foto's bevatten het leukste. 
6. Als je voor je blog een bekend persoon zou mogen interviewen, wie zou je dan het liefst willen interviewen?

Ik denk tennisser Djokovic, omdat ik benieuwd ben naar wanneer en waarom hij glutenvrij is gaan eten en hoe hij dat aanpakt tijdens tennistoernooien. 
7. Wat is je favoriete recept?

Poeh, wat een lastige vraag! Mijn favoriete recept zal in ieder geval niet ingewikkeld zijn en wel leiden tot iets lekkers. Ik ben deze recepten aan het verzamelen op de site Prima Recepten, mijn online kookboek voor eigen en andermans gebruik. Ik plaats er geen recepten op die ik onveranderd van internet pluk, al zijn ze wel lekker, want dan zijn ze niet 'van mij'. Ik heb onlangs voor het eerst bloemkoolsoep gemaakt en daar van gesmuld, maar de bananenburger vond ik weer een heel leuke uitvinding en ook super gemakkelijk om te maken. Twee weken geleden heb ik met wat glutenvrij-maatjes afgesproken en we zouden allemaal hartige hapjes meenemen. Ik heb toen koekjes met zongedroogde tomaat gemaakt en die vind ik ook erg lekker. Alle recepten staan op de eerder genoemde site. 
8. Wat doe je het liefst op een vrije dag?

De dag begin ik het liefste met de drie kwartier durende kranking les in de sportschool (maar is het dan nog wel een vrije dag?). Verder vind ik het leuk als een vriendin komt eten en we samen een nieuw gerecht uitproberen. Heerlijk kokkerellen en tafelen dus en daarna een gezelschapsspelletje spelen. 
9. Beschrijf jezelf eens in 5 woorden.

Ambitieus, sportief, eigen, positief, doorzetter.
10. Wie of wat is je grote liefde?

Ik heb twee liefdes: lekker eten en rolstoeltennis.
11. Welke drie dingen zou je nog eens willen meemaken?

1. Een gouden medaille winnen in het enkelspel tijdens de Paralympische Spelen in Rio 2016.
2. De liefde van mijn leven ontmoeten.
3. Vanwege 'nog eens' in de vraag: mijn overleden oma spreken. Ze heeft wel meegemaakt dat ik in een rolstoel terecht kwam, maar heeft nooit kunnen zien dat ik zo goed terechtgekomen ben.

Nu ik de Liebster Award ontvangen heb, mag ik hem doorgeven aan iemand anders. Hier heb ik een tijd over nagedacht, maar ik volg niet veel blogs en de blogs die ik volg, bestaan al jaren en ik kan hen de Liebster Award dus niet uitreiken. Ik heb een iemand op het oog, maar ik moet eerst uitzoeken of deze de award al eens ontvangen heeft. Wordt dus misschien vervolgd!

4 opmerkingen:

  1. Leuk om je antwoorden te lezen Marjolein! En de koekjes waren inderdaad super lekker!! Ik ga ze zeker nog eens namaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Marjolein, wie weet win je een keer goud, het is je gegund.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen Marjolein!
    Als je wilt, heb ik nog wel wat blog-tips voor je om te nomineren ;-)
    En aanvulling op vraag 9: Lief. In het echt (bij Paula) was je veel liever dan je online overkomt. Dacht dat jij zo'n stoere tante was. Maar stoer kan heel goed samen met lief!

    BeantwoordenVerwijderen