donderdag 16 januari 2014

Lunchen tijdens Melbourne Open

Deze week speel ik ter voorbereiding op de Australian Open van volgende week het toernooi(tje) Melbourne Open. De lunch wordt door de organisatie verzorgd. Van tevoren heb ik uitgebreid e-mail contact met ze gehad en heb ik een hele waslijst opgestuurd van dingen die ik mag en wil eten. Gelukkig is het allemaal goed gekomen!
Vandaag vond de eerste lunch plaats. Op het park kunnen de spelers bij de keuken bestellen wat ze willen eten. Er is niet veel keuze: er worden tosti's en salades gemaakt, die je zelf samen kunt stellen. Voor mij waren er glutenvrije wraps gehaald. Ik was bang voor kruisbesmetting in de keuken, omdat er zo veel met brood werd gewerkt. Er stonden bijvoorbeeld bakjes met gesneden komkommer en tomaat, maar ja, daar gaat natuurlijk iemand met z'n hand in die net brood vast heeft gehad... Ik heb een mevrouw goed uitgelegd dat ik ziek word van kruisbesmetting en dat dat bijvoorbeeld gebeurt, als ze zelf brood vast heeft gehad en haar handen niet wast voor ze aan mijn wrap begint, maar ook als de tomaat op de zelfde plank wordt gesneden als het brood wordt belegd. Mijn uitleg was duidelijk en de vrouw ging uiterst secuur om met mijn wrap. Ze deed handschoenen aan, pakte een schone snijplank en sneed voor mij apart alle groenten voor in mijn wrap (sla, komkommer, tomaat). Ze sneed gelijk wat meer en dat ging in een apart bakje in de koelkast, voor morgen. Ik zou ook kip eten op de wrap. De kip werd precies toen ik aankwam klaargemaakt: de kip was al gebakken/gekookt/gebraden?? en iemand was net bezig om met handschoenen aan het vlees van de botten te halen. Er ging rechtstreeks wat naar mijn wrap. De wrap werd flink gevuld en opgerold:


Toevallig viel mijn blik op een pot met salsa-dip in de koelkast. Ik vroeg of ik het etiket mocht lezen. De pot bleek nog dicht te zitten en glutenvrij te zijn. Gelukkig maar, want zonder saus of zo smaakt een wrap toch wel een beetje droog! De salsa was lekker en is samen met 'mijn' groenten apart gezet, zodat niemand er aan komt en ik de rest van de week saus heb bij mijn wraps.

De lunch smaakte heerlijk en ik heb de mensen in de keuken verteld dat ik gelukkig ben, als mijn lunch elke dag uit zo'n heerlijke wrap bestaat! Daarnaast lag er veel vers fruit, onder andere diverse soorten meloen. En de meloen hier in Australiƫ smaakt echt heel erg goed!

Groetjes Marjolein

P.S. Ik blijf me er over verbazen dat ik in het buitenland heerlijke wraps en tortilla's tegenkom, terwijl die dingen in Nederland niet lekker smaken, droog zijn en uit elkaar vallen!

2 opmerkingen:

  1. Mmmm, dat ziet er goed uit zeg! Leuk, weer een tortilla, iets wat je in Nederland tenminste niet zo vaak eet!
    Hopelijk blijft het eten de hele week zo goed zijn

    JoJ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er prima uit! Zo at ik laatst in Riga een gv hamburger. Smaakte heerlijk! Het bleken broodjes te zijn van Bezgluten die ik in Nederland links liet liggen omdat ik ze niet te pruimen vond (veel te droog en kruimelig).

    BeantwoordenVerwijderen