zondag 9 februari 2014

Boottocht met BBQ

Gisteren hebben we een boottocht gemaakt vanaf Hervey Bay (Queensland) naar Fraser Island. Eigenlijk wilden we per 4WD het eiland verkennen, maar dat bleek niet mogelijk te zijn, omdat de auto's te ver lopen van het strand waren en mij dat niet lukt. Daarom werd het een boottocht en zou een bezoek aan het eiland zich beperken tot het strand. De boottocht was inclusief BBQ en toen ik belde om te informeren naar de rolstoelmogelijkheden, vroeg ik gelijk na hoe het met het eten zat. Ik zou alles van de BBQ (steak, worstjes, garnalen, sla, Griekse salade en aardappelsalade) mogen eten, behalve de broodjes. Dat klonk goed!
In de ochtend kregen we eerst thee/koffie met wat lekkers. Er stond vers fruit en er lagen (gelukkig een stukje verderop) plakken cake. Voor mij hadden ze een pak glutenvrije koekjes, maar daar heb ik voor bedankt, omdat ik die nooit eet. Wel top dat het geregeld was! Toen het lunchtijd en dus BBQ tijd was, ben ik toch alles nog even goed gaan navragen. De pot mayonaise van de aardappelsalade werd erbij gehaald en die bleek toch niet glutenvrij te zijn. De rest mocht ik wel eten. Er was geen glutenvrij brood, want daar hadden ze niet aan kunnen komen of zoiets, maar er waren wel heel lekkere rijstcrackers. Het eten was dus prima geregeld! Zelfs de dressings van de sla mocht ik allemaal eten.
De boottocht was erg leuk. We hebben onderweg een groep pelikanen, dolfijnen en schildpadden gezien! Ook heb ik gevaren in een kajak en heb ik gesnorkeld. De afgelopen dagen was het hier erg slecht weer, maar gisteren was de harde wind van de afgelopen week gelukkig gaan liggen en het heeft alleen heel even gemiezerd. Een heel geslaagde dag dus!

Groetjes Marjolein


Geen opmerkingen:

Een reactie posten