dinsdag 18 maart 2014

Düsseldorf -> Atlanta -> Baton Rouge

Gisteren ben ik afgereisd naar Baton Rouge. Ik ben vertrokken vanuit Düsseldorf en vloog met Delta Airlines. Ik had thuis brood gesmeerd, dus ik hoefde niks te eten te kopen op het vliegveld. Aan boord van de 9,5 uur durende vlucht kregen we eerst een drankje met een snack: een zakje pinda's. Deze kon ik eten. Daarna kwam de eerste maaltijd. Deze kreeg ik op het zelfde moment geserveerd als de andere passagiers. Het was de meest teleurstellende maaltijd die ik ooit gekregen heb aan boord. Dit is wat ik kreeg: 


Linksboven een bakje met sla. Er was geen creativiteit te bekennen: zelfs een plakje komkommer kon er niet van af. Het lekkerste van de maaltijd was de vinaigrette die bij de sla zat, in een kleur flesje. Het bakje fruit dat mijn toetje was, was oké. Niet erg lekker, niet heel verkeerd. Je ziet bovenin wat Duitse glutenvrije boterhammen liggen. Ik ben sowieso geen fan van zulk brood, maar als het ook nog eens droog is, vind ik het niet weg te eten. Er lag één pakje boter op mijn dienblad, maar (los van dat ik zuivel vermijd) dat was echt niet genoeg om van het brood iets eetbaars te maken. Ik heb een heel klein hapje genomen en de rest laten liggen. Het warme eten onderin was volkomen smaakloos. Broccoli zonder smaak, droge rijst en een stuk kip dat helemaal uitgedroogd was. Kortom: een zeer teleurstellende maaltijd.
Het duurde uren voor de volgende maaltijd kwam, namelijk vlak voor het landen. Gelukkig had ik een appel en een fruitreep in mijn tas, zodat ik na de vrij magere maaltijd toch nog iets kon eten. Toen ik lag te slapen,  kwamen ze met weer een snack. Deze keer was dat een zakje pretzels, maar die moest ik laten liggen.
De laatste maaltijd bestond voor de andere passagiers uit een pizza en een bakje ijs. Ik kreeg het onderstaande: 


Links iets wat volgens mij courgette is, maar niet echt smak had. Verder vlees en aardappels en dat smaakte gelukkig goed. Het toetje bestond uit fruit en ook dat was lekker. Gelukkig maar dat deze maaltijd een stuk beter was dan de eerste!

In Atlanta had ik een overstaptijd van drie uur. Ik was van plan om nog iets te eten te halen op het vliegveld. Er zijn een stuk of zes terminals en overal kun je wat te eten krijgen. Ik besloot om direct naar terminal C te gaan, van waar mijn volgende vlucht zou vertrekken. De mogelijkheden om glutenvrij te eten waren daar zeer beperkt. Bij sommige eettentjes wisten ze niet wat gluten was, bij andere wel. Uiteindelijk vond ik een zaak die "Fresh ..." heette, ik weet niet meer precies hoe. Ze maakten daar onder andere salades en smoothies. De salade met kalkoen en vruchten was glutenvrij, behalve de dressing. Ik vroeg ze om ook de kaas weg te laten. Tegenover Fresh zat een restaurant en daar was de groentesoep glutenvrij. Ook hadden ze één glutenvrije dressing voor de salades die ze verkochten, maar daar zat wel weer kaas doorheen. Ik nam van het restaurant een zakje sladressing mee en bestelde bij Fresh de salade. Zo had ik toch nog een lekkere salade mét dressing.
De mogelijkheden om een maaltijd te kopen waren vrij beperkt bij terminal C, maar ik vond wel diverse glutenvrije producten, zoals koekjes, mueslirepen en fruit en een soort snack boxen, die stuk voor stuk goed zouden zijn als lunch, doordat er in zo'n box bijvoorbeeld crackertjes, een dip, een worstje en nootjes en vruchtjes zaten. Ik vond de boxen echter pas na het eten van de salade...

De laatste vlucht duurde anderhalf uur en werd weer uitgevoerd door Delta. Aan boord kregen we een snack. We mochten kiezen uit pinda's, pretzels of koekjes. De pinda's waren glutenvrij. 

Ik vind het erg jammer dat mijn eerste maaltijd zo tegenviel. Ik heb het idee dat het brood achteruit gaat wanneer je vertrekt vanuit Düsseldorf. Ik zou mijn blog terug moeten lezen om het zeker te weten, maar volgens mij waren mijn boterhammen de eerste keer rijkelijk belegd, daarna alleen met twee plakjes komkommer en nu waren ze zonder beleg. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het geweldig dat het mogelijk is om een glutenvrije maaltijd te krijgen aan boord. Maar een beetje smaak zou fijn zijn... Iedereen die een hap van het brood zou nemen, zou beseffen dat je het niet droog kunt serveren. 

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten