zondag 30 maart 2014

Jason's Deli

Bij Jason's Deli kun je goed terecht voor een glutenvrije lunch of kleine warme hap. Je vindt deze deli in het merendeel van de staten in de VS. Eerder deze week ben ik wezen lunchen in de vestiging in Pensacola. Op de website vind je een glutenvrije menukaart en deze lag ook bij de kassa. Ik ging voor een sandwich met "chicken salad made with almonds & pineapple". Mij werd gevraagd of ik de sandwich wilde laten toasten. Ik vroeg of dat wel 'veilig' kon, dus op bakpapier of iets dergelijks en dat was mogelijk, dus ik betelde een getoaste sandwich. Daarnaast ging ik voor een schaal met vers fruit. Toen ik mijn sandwich kreeg, lag die goed ingepakt in papier, in tegenstelling tot de 'open' sandwiches van de anderen. Er zat ook een sticker met glutenvrij op het papier. Bij elke sandwich wordt chips op het bord gelegd. Bij mij zat de chips nog in een zakje en het was vanzelfsprekend glutenvrij. Ik stuurde mijn sandwich terug naar de keuken, omdat ik hem nog meer wilde laten toasten. Toen ik mijn brood weer terug kreeg had het inderdaad in de toaster gelegen, maar om nou te zeggen dat het echt lekker getoast was... Het brood smaakte, maar ik zou het zelf toch echt nog een stuk langer in de toaster gelegd hebben. Stel dat ik deze week nog een keer zou zijn gaan lunchen daar, dan was ik denk ik voor de soep met salade gegaan.
Jason's Deli is een prima plek om je glutenvrije lunch te eten als je in de VS bent! Ze zijn goed omgegaan met het risico op kruisbesmetting, want ik heb nergens last van gekregen. Ik heb geluncht met vijf gluteneters en zij hebben er ook heerlijk gegeten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten