dinsdag 25 maart 2014

Ontbijten in Amerika

Ik speel twee toernooien en verblijf dan ook in twee verschillende hotels. Tijdens de eerste week zat het ontbijt niet inbegrepen bij het verblijf. Ik heb dat op twee manieren opgelost. Allereerst had ik zakjes instant oatmeal van Amisa meegenomen uit Nederland en een bakje gojibessen om er smaak aan te geven. Naast de receptie zat een winkeltje met gemaksvoer en daar stond ook een magnetron. In die magnetron warmde ik water met de havermout op, handje gojibessen erdoor, eet smakelijk! Dat was de helft van de ochtenden mijn ontbijt, eventueel samen met wat vers fruit. De andere dagen ontbeet ik met een broodje dat ik gekocht had bij de Truly Free Bakery. Ook dat broodje moest in de magnetron en daarna belegde ik het met de veganistische kaas of de kalkoenfilet die ik eerder in de week gekocht had bij Whole Foods Market. Zo heb ik elke ochtend heerlijk ontbeten!
Voor de tweede week had ik voor de zekerheid wat inkopen gedaan bij de Whole Foods. Ik had twee soorten ontbijtgranen gekocht en twee pakken melk. Deze keer ging ik voor de amandelmelk met extra proteïne en voor cashewmelk. Die laatste variant kende ik nog niet. Het lijkt erg op amandelmelk en is iets dikker dan 'gewone' melk, dus ik heb het wat aangelengd met water. In het hotel waar ik deze tweede week verblijf hadden ze vorig jaar wel dingen voor mij gekocht: een pak sojamelk, twee soorten ontbijtgranen en een brood. Maar het brood moest getoast worden en ook al had ik toast-a-bags bij me, had was toch een gedoe. En de ontbijtgranen stonden bol van de suiker. Voor de zekerheid wilde ik goed kunnen ontbijten en aangezien ik toch in de supermarkt was, heb ik dus het een en ander ingekocht. Vanmorgen kwam ik bij het ontbijt en toen informeerde ik naar wat ze voor mij hadden. Ik werd aangenaam verrast, want ze hadden veel inkopen voor mij gedaan! Maar liefst twee broden (ik heb van het rijstbrood gegeten vandaag en het was geen zetmeelbrood!!), drie soorten ontbijtgranen en twee gigantische pakken melk.
De ontbijtgranen midden boven had ik in de winkel al in mijn handen gehad, omdat ik er over dacht ze te kopen. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan, maar wat leuk dat ik er nu toch van kan eten. Ik had dus helemaal geen inkopen hoeven doen zelf, maar nu neem ik gewoon wat ontbijtgranen mee naar huis. Vanmorgen heb ik zoals gezegd met het brood ontbeten. Ik at een boterham met ketchup en gekookt ei, een met ketchup en kaas (ik had nog wat vegan kaas over) en een met jam. Het brood is direct uit de verpakking niet goed te eten, maar er stond een magnetron bij het ontbijtbuffet en daarna smaakte het prima. Geen gedoe met toast-a-bags voor mij dit jaar! Ik heb al het brood en de ontbijtgranen mee naar de kamer genomen, want het nam nogal veel ruimte in beslag in de keuken. Nu kan ik elke ochtend kiezen of ik op de kamer wil ontbijten of beneden. Ontbijt ik beneden, dan neem ik gewoon mee waar ik zin in heb. Ontbijt ik op de kamer, dan ga ik voor de ontbijtgranen met melk of voor het brood. In de kamer staat namelijk ook een magnetron! Alleen het gekookte ei valt dan af, want dat kan ik natuurlijk alleen beneden krijgen, net als een bakje fruit. 
Ik ga hier deze week niks te kort komen bij het ontbijt, dat heb ik al door! En een van de pakken melk die ik zelf gekocht had, neem ik gewoon mee naar het tennispark en zet ik daar in de koeling. Hier wordt geen voedsel verspild :-).

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten