woensdag 19 maart 2014

Whole Foods Market

Ik heb er al eens een blog aan gewijd, maar ook deze keer schrijf ik er over. Naast het hotel waar ik deze week verblijf zit een Wallmart. Ik ga daar later deze week graag een keer heen om spotgoedkope kleding en andere spulletjes te halen, maar wat eten betreft zal ik daar niet slagen. Ze hebben bijna niks wat glutenvrij is en ook nauwelijks biologische producten. Daarom ben ik gisteren naar Whole Foods Market gereden. In november schreef ik al een bericht over wat een glutenvrij walhalla het wel niet is en ook nu ben ik geslaagd. Brood voor mijn ontbijt heb ik elders al gekocht, daarover meer in een volgend blog. Bij de supermarkt heb ik zowel veganistische kaas als bio kalkoen voor op het brood gekocht en daarnaast een groot pak met dairy-free milk, namelijk kokos met vanillesmaak ongezoet. Ik ben benieuwd naar hoe het zal smaken! Verder kocht ik verschillende soorten fruit, blikjes kokoswater met pulp en een pak toastjes. En natuurlijk ging ik op zoek naar lekkere muesli/noten/fruitrepen die ik nog niet kende. Ik heb verschillende soorten gekocht en ben benieuwd hoe ze zullen smaken! Ik selecteer ze op de afwezigheid van gluten en zuivel, maar ook suiker. Alleen in de KIND reep zit een klein beetje suiker, maar dat is in de hele reep maar 4 gram. In de repen zonder toegevoegde suiker, maar wel met rijststroop, zat wel 10 gram, vandaar mijn keuze voor deze reep. Ook heb ik koekjes gekocht. Marjolein aan de koekjes? Jawel! Dit merk kende ik nog van mijn uitstapje naar de supermarkt afgelopen november. Het zijn koekjes waar geen suiker of stroop of zo in zit en zelfs geen dadels om het te zoeten! En toch smaken ze lekker. Tenminste, de citroen koekjes zijn lekker. De andere smaken zijn nieuw voor mij... En als laatst heb ik wat 'snoep' gekocht, namelijk gedroogde fruit/vruchtensap repen. Zie hieronder een deel van de buit:


De dingen die ik uitzoek zijn niet goedkoop, maar wel lekker. En een collega zei gisteren tegen mij: "Liever veel geld besteden dan buikpijn, toch?". Dat klopt helemaal! Alleen zijn de koekjes natuurlijk wel een overbodige luxe ;-). 

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten