zondag 25 mei 2014

Dinerbuffet Holiday Inn Leiden

Vanavond hebben we gegeten in het hotel waar we deze week verblijven: Holiday Inn in Leiden. We aten van het buffet. Ik meldde me bij een van de serveersters en zij haalde een kok erbij. Hij liep bij mij langs de buffetten en vertelde me wat ik wel en niet kon eten. De kok was heel erg goed op de hoogte van glutenvrij/melkvrij en de ingrediënten van de gerechten. Van het saladebuffet kon ik een groot deel eten, zowel gemengde salades als zelf samen te stellen salades met meerdere soorten vlees, vis en dressing. Het brood en de kruidenboter mocht ik natuurlijk niet hebben. De kok bood glutenvrij brood aan, maar dat brood had ik vanmorgen al gehad en dat smaakte absoluut niet lekker, dus ik heb ervoor bedankt. De kok vertelde me gelijk dat ik niet de eerste was die zei dat hun glutenvrije brood niet lekker was, maar dat hij via de leverancier niks anders kan krijgen (jammer). Er waren twee soorten soep en de kippensoep mocht ik eten. Ik had de soep echter al bij de lunch gehad, dus nu besloot ik voor wat anders te gaan. Het warme eten bestond verder uit een heleboel verschillende dingen. Allereerst wees hij mij de friet aan, die ik niet mocht eten, omdat de bitterballen in de zelfde frituur gingen. Hij bood gelijk aan om in een aparte pan friet voor mij klaar te maken. Verder was er steak en waren er diverse andere soorten vlees, maar die lagen in saus. De kok zei dit vlees apart voor me te willen bereiden, zonder saus. De groente was overgoten met boter, dus de kok wilde ook apart voor mij groente klaarmaken. Bij de toetjes aangekomen vertelde de kok dat ik het fruit kon pakken. Er stond ook ijs en gebak en toen gaf de kok aan dat hij ook sorbetijs had, als ik dat wilde. Ik heb ervoor bedankt, maar vond het echt geweldig dat dit hotel zoveel te bieden had.
Ik schepte twee soorten salade op en at die als voorafje. Ondertussen wachtte ik op mijn eten. De kok kwam het naar mijn tafel brengen. Hij had alles in bakjes gedaan, erg handig en mooi. Ook had hij er cupjes mayonaise bij gedaan. De fritessaus bij het buffet was namelijk wel glutenvrij, maar niet melkvrij.

Ik had al een keer opgeschept uit de bakjes, toen ik deze foto nam.

De steak en kip smaakten echt ontzettend lekker, veel lekkerder dan ik verwacht had. De boontjes en maiskolfjes waren prima. Eigenlijk ben ik geen frieteter, maar bij uitzondering had ik er nu toch voor gekozen. De friet smaakte ook oké. De salades die mijn voorafje hadden gevormd, waren ook erg lekker. Als toetje heb ik een salade van vers fruit gegeten. 

Als je in Leiden een hotel zoekt en je wilt er goed kunnen dineren, dan kan ik Holiday Inn zeker aanbevelen! Ik heb de kok na afloop hartelijk bedankt voor het lekkere eten en de service. Geweldig dat hij zo de tijd voor me nam, zeker gezien het feit dat het hartstikke druk was! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten