donderdag 29 mei 2014

Holiday Inn Leiden ontbijt

Het ontbijt is hier deze week goed voor elkaar. De eerste dag vroeg ik aan een van de koks of er toevallig glutenvrij brood was. Ik kreeg te horen dat er boterhammen, pannenkoeken en muffins beschikbaar waren. Ik ging voor de boterhammen. Helaas waren die absoluut niet lekker en om die reden kocht ik later op de dag een pak crackers (het brood was uitverkocht bij de Jumbo) voor de volgende morgen. Er was meer dan genoeg keuze uit beleg en ook waren er salades, lekkere sapjes en nog veel meer.
Ik heb met een van de koks gesproken over het brood. Hij vertelde dat hij vaker had teruggehoord dat het brood niet lekker was, maar dat dit het enige brood is dat ze via hun leverancier kunnen krijgen. Ik vertelde dat ik zelf ander brood zou gaan halen. Gisteravond zag ik bij het diner (dat wederom prima voor elkaar was!) de zelfde kok en hij gaf me toen een YAM brood. Dat had hij speciaal voor mij gekocht. Wat een geweldige service! Hij zei dat het YAM brood tenminste echt brood was en geen karton. Het is duidelijk dat ze zich bewust zijn van de dramatische kwaliteit van hun glutenvrije brood. Ik zag dat hij enkele boterhammen had weggenomen van het YAM brood. Ik hoop dat die in de vriezer liggen voor een volgende glutenvrije gast!
Behalve de eerder genoemde dingen hebben bij het ontbijt ook glutenvrije muesli van Schär. Bij het drinken staan pakjes sojamelk, dus ik heb ook een keer lekker ontbeten met muesli.

Wat eten betreft krijgt Holiday Inn Leiden van mij een dikke pluim. De koks zijn ontzettend service gericht. Dat merkte ik aan de moeite die ze voor mij doen om mij een glutenvrije maaltijd te bezorgen, maar ook aan de service die ze aan mijn collega's verlenen. Iedereen kan hier met een gerust hart eten, je vindt altijd wat lekkers en als je dieetwensen hebt, zullen ze zich uitsloven om daaraan tegemoet te kunnen komen. Chapeau!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten