maandag 5 mei 2014

Met KLM weer terug naar huis

Vannacht ben ik met KLM van Johannesburg naar Amsterdam gevlogen. De vlucht duurde een kleine elf uur en we vertrokken om 23.15u. Dat vind ik echt ideaal, want dat betekent dat je als het lukken wil een groot gedeelte van de nacht kunt slapen. Dat is mij gelukkig ook gelukt!

Vrij snel na de eerste ronde van drinken en een zakje amandelen, kregen we een lichte maaltijd. Je zit na middernacht natuurlijk niet op een uitgebreid diner te wachten, dus de lichte maaltijd beviel mij goed. Dit is wat ik kreeg:


Links bovenin zie je een bakje salade. Er zat een flesje met vinaigrette dressing bij. Rechtsboven een cakeje. In het midden goed verstopt een blokje kaas en twee rijstwafels. Onderin een bakje met nog twee rijstwafels, twee plakjes komkommer, zalm en crème fraîche. Deze keer ben ik voor een lactasepilletje gegaan en heb ik de rijstwafels belegd met de crème fraîche en zalm. Dat smaakte me heel erg goed! Het cakeje heb ik niet aan durven raken. Hieronder zie je een foto van hoe hij er van opzij uit zag: 


Zoals je ziet, zit er onderin een koek. En alle andere passagiers kregen precies het zelfde cakeje als ik. Ik kon dus niet geloven dat het glutenvrij was. Het is in theorie natuurlijk mogelijk, maar ik geloof er helemaal niks van dat het hele vliegtuig glutenvrij gebak kreeg bij het eten. In tegenstelling tot de andere dingen op mijn dienblad, zat hier ook geen sticker met GFML op. Volgens mij gaat het hier dus om een zeer slordige fout! Zonder oplettendheid had het erg verkeerd kunnen gaan.

In de ochtend kregen we het ontbijt geserveerd. Ik kreeg het volgende:


Een prima ontbijt! Een bakje fruit, een bakje yoghurt, twee rijstwafels en een bakje met warm eten, bestaande uit tomaat, spinazie, ei en champignons. Ik kan niet tegen champignons, dus die heb ik laten liggen, maar met het ei kon ik de rijstwafels goed beleggen en het smaakte lekker.

Aanstaande vrijdag zal ik alweer met KLM vliegen. Deze keer gaat de vlucht van Amsterdam naar Fukuoka. Ik ben erg benieuwd of ik precies het zelfde zal krijgen als vorige week, toen ik van Amsterdam naar Johannesburg vloog!

Groetjes Marjolein

1 opmerking:

  1. Wat hebben ze dat netjes geregeld! Wel jammer dat ze mogelijk een steek hebben laten vallen! Gelukkig was je alert. Leuk om hier je ervaringen te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen