woensdag 14 mei 2014

Sushi

Op uitnodiging van de bondscoach, die een leuk restaurantje wist, zijn we gisteren uit eten geweest met alle Nederlanders. We wilden graag een gezamenlijke bestelling van sushi en sashimi doen en daarnaast wilden de anderen een bord met een soort dumblings (ben de naam even kwijt, ik mag die niet eten). Uiteindelijk kwamen eerst hun deeggerechten, ze bleken met ei in een soort soep rond te drijven. Daarna kregen we allemaal een bord met sushi. Het idee van gezamenlijk bestellen en dan iedereen uitzoeken wat ie lekker vindt, was dus niet doorgedrongen. Daar maakten we absoluut geen probleem van.
Ik had voor het bestellen mijn dieetkaart overhandigd en gelukkig begrepen ze mijn dieet goed en vertelde de serveerster wat ik niet mocht hebben. Iedereen kreeg een schaaltje sojasaus naast zijn bord, behalve ik, want die mocht ik niet hebben. Toen ik mijn eten kreeg, leek het er op dat een van de stukken sushi overgoten was met sojasaus. Het bord werd teruggenomen en het werd keurig hersteld. In plaats van een schaaltje sojasaus kreeg ik een schaaltje zout.
Ik heb het volgende gegeten. Er lagen nog twee stukken sushi op, maar die had ik al opgegeten toen ik de foto nam:


Toen ik drie jaar geleden voor het eerst naar Japan ging, was de Japanse vertaling van "Ik houd niet van vis" de eerste zin die ik uit mijn hoofd leerde. Als ik toen geweten had wat ik nu allemaal zou eten!
Het eten smaakte lekker, op een van de stukken sushi (dat oranje spul) na. Er zat wel erg veel mierikswortel op en dat was nogal scherp, dus op een gegeven moment heb ik daar wat van tussen de rijst en vis vandaan gehaald.
Het restaurant had een open keuken en het was leuk om de koks in actie te zien. Er stond ook een groot aquarium waar je kon aanwijzen wat je welke vis je wilde eten en dan werd de verse vis voor je neus bereid. Heel speciaal! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten