vrijdag 16 mei 2014

Toch uit eten bij de Chinees!

Ik schreef vorig jaar en eerder deze week dat ik niet uit eten kon bij het Chinese restaurant in het hotel. Gistermorgen ben ik er toch naar binnen gegaan met de vraag of ik er 's avonds eventueel zou kunnen eten. De ober sprak zeer gebrekkig Engels, maar mijn dieetvertaling bood uitkomst. Hij zei dat hij moest overleggen met de kok, maar dat hij dacht dat het wel mogelijk zou zijn. Toen ik gisteravond van het tennispark aankwam in het hotel, kwam de ober naar me toe met de vraag of ik kwam eten. Hij kopieerde mijn uitgebreide dieetverklaring en vertelde dat de kok aan het nadenken was over wat mogelijk was. Na het douchen keerde ik terug naar het restaurant en ik kreeg te horen dat ik kon komen eten. Of ik beef lustte? Jazeker! Ik had deze week al vaak vis gegeten en had wel zin in vlees. Ik mocht wat aanwijzen op de kaart en dan zou de ober bij de kok navragen wat er mogelijk was. Ik ging voor een gerecht dat er vrij veilig uit zag, dus met grote kans dat het zou kunnen: beef with onion. Ze gebruikten voor mij de sojasaus uit het Japanse restaurant en ik kreeg het geserveerd met witte rijst. Ik zag ook diverse soepen op de kaart staan en ik bleek de maissoep te kunnen eten. Als cadeau van de kok kreeg ik een seafood salad aangeboden. Ik heb lekker gegeten!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten