zondag 29 juni 2014

Lunch op het tennispark

De lunch werd in buffetvorm gepresenteerd. Iedereen kreeg een dienblad met daarop stokbrood en bestek. Ik vroeg elke keer om een leeg dienblad en bestek in mijn hand.
Het koude gedeelte bestond uit diverse soorten groente, meloen en salades. Ik ging elke keer voor de groente en meloen. Bij het warme gedeelte was er telkens keuze uit rijst of aardappelen/pasta (ik kon elke dag alleen de rijst eten), kip of vis en warme groente. Vaak kon ik iets aardigs krijgen, maar niet elke keer was mijn maaltijd 'compleet'. Toen ik vrijdag rond lunchtijd moest spelen, vroeg ik of ze voor mij een bord apart wilden houden. Na afloop van mijn wedstrijd bleek ik alleen witte rijst te kunnen eten. Ze leken niet te begrepen waarom ik verontwaardigd was, want het was toch glutenvrij? Omdat ik weinig keuze had, heb ik maar rijst met ketchup gegeten... Het buffet kende ook een toetjesgedeelte, bestaande uit gebak, yoghurt en fruit. Het is niet moeilijk om te raden waar ik voor ging. 
Het bleef wel opletten geblazen bij het opscheppen van het warme eten en ik ben blij dat ik Frans spreek. Ik legde elke dag opnieuw uit dat ik geen gluten en zuivel mag eten. Als ze vertelden dat de groente wel mocht, vroeg ik of daar geen boter bij zat (want dat gebeurt in Frankrijk vaak). "Een klein beetje maar", was het antwoord. Oppassen dus! Dat gebeurde me eerder deze week ook al in het hotel bij het avondeten. Er zat "maar een klein beetje gluten" in het eten dat ik zou mogen opscheppen. 

Enkele foto's van de lunch: 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten