woensdag 9 juli 2014

Eerste diner in het hotel in Florence

Vandaag ben ik aangekomen in Florence. Deze week eten we 's avonds drie keer in het hotel en een keer op het tennispark. Vandaag zou het eten om 20.30u beginnen, maar dat werd 21.00. Italiaanse tijden hè... Dat ben ik met mijn Nederlandse ritme helemaal niet gewend!
Toen ik plaatsnam in het restaurant van het hotel (Novotel bij het vliegveld van Florence), haalde ik mijn dieetkaart met uitleg in het Italiaans tevoorschijn. De ober keurde het nauwelijks een blik waardig. Ik was even bang dat hij het niet begreep, maar hij begreep het juist heel erg goed en hoefde daarom de rest niet te lezen.
Het diner bestond uit drie gangen. De eerste gang was pasta. Iedereen kreeg penne met een gebonden saus met wortel en erwten. Ik kreeg ook penne. Er zat geen saus bij, maar olijfolie en enkele gehalveerde cherrytomaatjes. Ik vond de penne niet lekker smaken en omdat er geen saus bij zat, kon die dat niet verbloemen. Gelukkig wist ik dat pasta altijd het voorgerecht is in Italië en niet het hoofdgerecht en daarom at ik er niet veel van.


Het hoofdgerecht bestond voor de anderen uit een kippenpoot en gebakken aardappelen. Ook werd er een mandje brood op tafel gezet. Ik was blij dat ik iets anders kreeg, want ik ben dol op groente! Ik kreeg gegrilde tomaat, aubergine, courgette en kipfilet.


Het toetje was voor iedereen het zelfde:


Fijn dat we eens een toetje kregen dat in een sportdieet past. Hoewel... ik lijk soms een van de weinigen te zijn die zich bekommert om hoe gezond het eten is, want als er een toetjesbuffet met taart is, wordt er ruimschoots van opgeschept door veel van mijn collega's.

Vanavond was het prima voor elkaar en ik ben blij dat we deze week nog twee keer zullen eten in het hotel! Tenzij ik natuurlijk besluit om uit eten te gaan...

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten