vrijdag 18 juli 2014

Glutenvrij ontbijt Nottingham Belfry QHotel

Deze week verblijf ik in het Belfry Hotel and Spa QHotel in Nottingham. Bij het ontbijt kan ik vragen om glutenvrij brood en dat wordt dan voor mij uit de keuken gehaald. Ik kan zowel voor wit als voor bruin brood kiezen. De broodjes smaken me erg goed! De eerste dag werd het brood getoast, de andere dagen niet, maar bijna alle keren smaakte het goed. Vandaag ging ik voor wit brood en dat was wel vrij droog, dus ik zal ze de volgende keer vragen om het te toasten (of ik ga weer voor bruin).
Wat beleg betreft heb ik het net wat minder goed getroffen. De boter, margarine en kuipjes Nutella kan ik vanwege de melk niet gebruiken en de jam (en zelfs de ketchup) zit in een grote pot, waar iedereen uit opschept. Gelukkig bereiden ze op verzoek ook eieren, dus ik heb deze week al een paar keer gepocheerd ei en de gestoomde tomaten van het buffet op het brood gedaan. Omdat ik geleerd had van mijn ervaring in Parijs drie weken geleden, heb ik van huis wat cupjes jam meegenomen en zo at ik vanmorgen mijn witte broodje met jam.
Bij het ontbijt staat ook fruitsalade en daar neem ik ook elke ochtend van. Ik zag vanmorgen op de menukaart die op tafel staat (met extra's die je (bijna allemaal kosteloos) kunt bestellen bij het ontbijt) dat ze ook sojamelk hebben. Misschien dat ik dit weekend een keer voor een beker melk ga in plaats van groene thee.
Het is hier prima geregeld! Ik ben helemaal tevreden :-).

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten