maandag 14 juli 2014

Lunchen tijdens het toernooi in Italië

Afgelopen week vond de lunch in de kantine op het tennispark plaats. Elke dag stonden er negen items op de menukaart, in groepjes van drie. Uit elk groepje kon je een gerechtje kiezen. Ik had op de dag van aankomst al mijn kaart met dieetuitleg in het Italiaans afgegeven en het zou goed komen.
Toen het tijd was voor de eerste lunch, kneep ik hem nogal. Mij werd namelijk gevraagd welke dingen van de kaart ik kon eten. Ehm... horen jullie mij dat niet te kunnen vertellen? "Op hoop van zegen" dacht ik. Ik ging voor de soep, de salade (die bestaat eigenlijk alleen uit sla, maar ik vroeg er tomaat bij) en de carpaccio zonder de kaas.



De soep smaakte wel lekker en van de rest heb ik met wat citroensap en olijfolie iets gemaakt. Helaas ontbraken de koolhydraten wel bij deze lunch, maar gelukkig had ik deze dag nog geen wedstrijd te spelen (en anders had ik gewoon een mueslireep uit mijn tas gegeten, ik heb altijd genoeg eigen eten bij me). 

De overige dagen verliepen soortgelijk, behalve dan dat ik nu aardappelen kreeg in plaats van soep. Het was dus prima voor elkaar! Een keer stuurde ik het vlees terug naar de keuken, omdat er een saus overheen zat en bij het navragen bleek dat die saus gluten bevatte. Ik ben gelukkig niet ziek geworden, dus wat ik kreeg, was verder echt glutenvrij. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten