zondag 13 juli 2014

Toch nog pizza

Het leek er niet van te komen, maar vandaag heb ik toch nog pizza gegeten in Florence. Het restaurant waar ik pizza wilde eten, omdat ik er al langs was gekomen (ik heb er in een eerdere post ook al een foto van geplaatst) en positieve recensies over had gelezen op internet, was gesloten. Ik zocht op internet naar een ander restaurant, maar toen we in de straat kwamen waar dat restaurant zou zitten, bleek er ondertussen een andere soort eettent te zitten. We hadden bijna geen tijd om pizza te eten, want de shuttle naar het vliegveld zou al vrij snel vertrekken. Daarom belandden we bij het zelfde restaurant als waar ik vrijdag al gegeten had. Ik wist tenminste zeker dat ze er glutenvrije pizza hadden en we waren er vlakbij in de buurt.
Ik liet mijn pizza een beetje customizen. Er zat tomatensaus op en op mijn verzoek maar een klein beetje mozarella. Verder ging ik voor de Frankfurter worst en liet ik er ook een in plakjes gesneden tomaat op leggen. Ik ben dol op tomaat!


Toen de pizza's kwamen, zag ik dat ik een ander bord had dan de andere mensen in het restaurant. Zo was het gelijk duidelijk dat het om een glutenvrije pizza ging. Mijn pizza was kleiner dan die van mijn tafelgenoot, maar dat deerde niet. Hij smaakte lekker en ik kreeg hem niet eens op.


Ik ben blij dat ik om te lunchen de stad in ben gegaan. Hoe kun je nou naar Italië gaan en geen pizza eten?

Nog even in de herhaling: ik heb bij Trattorio di Garibardi gegeten.

Groetjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten