zondag 31 augustus 2014

Verzorgde lunch tijdens het toernooi

De lunch vindt dagelijks plaats op het tennispark. Toen ik me inschreef voor het toernooi, had ik al doorgegeven dat ik dieetwensen heb. Ik heb van tevoren zelfs gebeld met iemand van de organisatie (op hun verzoek) en mocht doorgeven wat ik graag wilde eten bij de lunch. Ik gaf aan dat ik naast fruit en groente blij zou zijn met brood van Canyon Bakehouse (het enige Amerikaanse brood dat ik ken dat zonder toasten lekker is en te koop is in supermarkten) met kokosboter en kipfilet of kalkoenfilet. Lekker simpel dus.
De eerste dag kreeg ik het volgende van de cateraars:
Ze hadden ook meerdere soorten sladressings gekocht die glutenvrij waren. Ik kreeg net als de rest salade met een warme hap. Het smaakte prima en ik was hartstikke tevreden! 
Het eten was niet elke dag een warme maaltijd. Er stond wel elke dag een saladebuffet, maar op sommige dagen werden er sandwiches en/of wraps geserveerd, op andere dagen iets warms. Dit was de tweede lunch: 
Ze hadden geen Canyon Bakehouse brood kunnen vinden, vertelden ze me. Ik kreeg Schär brood, dat zonder toasten vrij droog was, maar met een flinke laag ketchup erop was het goed te doen. Ze hadden voor mij glutenvrije kipfilet en ik kreeg daarnaast tomaat en augurk uit een nieuwe verpakking op brood.
De volgende dag zag de lunch er wat minder vrolijk uit: 

De piepers smaakten me niet en de kipfilet was saai. Ik deed overal zout en peper op en ketchup. Daarnaast werd er voor mij een salade gemaakt, dus het was toch wel weer prima wat ik te eten kreeg.
Op vrijdag stonden er sandwiches op het menu. Die werden voor iedereen ter plekke belegd, je kon dus zelf aangeven wat je op brood wilde. En.... grote verrassing voor mij: ze hadden het brood gevonden! Ik heb gesmuld van twee dubbele boterhammen. Na een zware wedstrijd gingen die er erg goed in! En dan ook nog salade erbij: top. Gedurende de week hadden ze eraan gedacht dat ik ook van de saladebar zou kunnen pakken, als er geen croutons tussen zouden staan. Zonder suggestie van mij, hadden ze de croutons dus een heel eind verderop geplaatst. Dus je kreeg eerst de bakken met sla, tomaat, komkommer en dergelijke, daarna alle dressings en daarna pas een bak croutons. Behalve de lekkere boterhammen en salade, had een van de dames van de catering 's ochtends voor mij verse ananas en aardbeien gesneden en in een bakje gedaan. Heerlijk!
Gisteren hoopte ik op weer die lekkere sandwiches, maar in plaats daarvan kregen we weer warm eten: 

Vandaag stonden er gelukkig weer sandwiches en wraps op het menu:

Er waren enkele boterhammen en portieverpakkingen kipfilet over. Ik heb het meegekregen, zodat ik morgen een goede lunch heb in het vliegtuig. We vertrekken namelijk tegen 11 uur en komen tegen 15 uur aan. Aan boord wordt geen maaltijd geserveerd, dus zelf iets meenemen is noodzakelijk. En laat ik deze boterhammen nou eens heerlijk vinden! Aan boord dus geen op het vliegveld gekochte salade of verzameling mueslirepen en fruit voor mij, maar een lekkere sandwich.

Het eten was goed voor elkaar deze week en ik ben erg blij met hoe ze alles hebben aangepakt. Ik heb zowel de catering als de organisatie meerdere keren uitgebreid bedankt en ik zal volgend jaar met plezier terugkeren bij het lunchbuffet.

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten