maandag 1 september 2014

Frozen yoghurt toetje

Vanavond haalde ik mijn toetje bij Tutti Frutti. Ik had de aankondiging eerder deze week al gezien:


Dat leek me wel wat voor mij!
Frozen yoghurt is iets wat ik een paar jaar geleden ontdekt heb. Tegenwoordig vind je het ook in Nederland. Het idee is eenvoudig: je pakt een papieren beker, je tapt hem vol met verschillende soorten bevroren yoghurt (net softijs) en vervolgens schep je er fruit, nootjes, chocolaatjes et cetera bovenop. Je beker wordt afgewogen en op basis van het gewicht wordt de prijs bepaald.
Bij Tutti Frutti hadden ze twee soorten yoghurt op basis van soja, die waren dus zuivelvrij. Daarnaast hadden ze ook een yoghurtvariant (op basis van zuivel) zonder toegevoegde suiker. Ik heb een beetje genomen van de suikervrije variant, die naar aardbei en banaan smaakte (en daardoor zoet was) en van de sojayoghurt met pindakaassmaak. Bovenop de eerstgenoemde schepte ik een paar soorten vers fruit, op de pindakaasyoghurt gingen nootjes. Bij de kassa kreeg ik een kortingsbon van een dollar van de klant voor mij en zo had ik voor omgerekend één euro een heerlijk toetje! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten