donderdag 9 oktober 2014

Herfstpannetje van Carrefour

Ik schreef in mijn vorige blog dat er tijdens het toernooi in Frankrijk prima voor mij gezorgd werd bij de lunch en het diner. Dat neemt niet weg dat ik tijdens het toernooi een dag geen zin had om een paar uur te wachten op het diner, omdat ik in de middag geen wedstrijd meer hoefde te spelen. Naast de tennishal in Rue stond een Carrefour en daar nam ik een kijkje. Vorig jaar vond ik daar een glutenvrij schap met onder andere pasta en koekjes en lager er bij het verse brood voorverpakt glutenvrij brood en croissantjes van het huismerk. Ik was benieuwd wat ik dit jaar aan zou treffen. Nou... het was een totaal verbouwde winkel, ik herkende hem van binnen niet terug! Bij de verbouwing hadden ze het dieetgedeelte gereduceerd tot bijna niks. Er waren geen koekjes, geen pasta, bijna niks! Ik vond maar liefst één soort glutenvrij brood... dat was het. Gelukkig ging ik niet naar de Carrefour voor brood of crackers, maar het viel wel tegen. Ik heb een tijdje door de supermarkt gedoold, want ik kon niet kiezen wat ik wilde eten. Werd het soep met pannenkoeken (ik had meel meegenomen van thuis) of toch maar iets anders? In de vriezer vond ik uiteindelijk een zak met daarop: Herfstpannetje.
Het was een zak met aardappelen, groente en kruiden en zonder glutenbevattende ingrediënten. 10-15 minuten in de koekenpan en je kunt het eten. Hoe gemakkelijk was dat?! Ik had bij de lunch al een stuk vlees op, dus ik hoefde dat bij het avondeten niet per sé te hebben. 
Als toetje had ik (ongezoete) sojayoghurt met passievrucht, ook van de Carrefour. Een prima maaltijd zo!

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten