vrijdag 3 oktober 2014

Restaurant Aragon in Alghero

Ik loop gruwelijk achter met het schrijven van blogs. Ik heb nog leuke ervaringen te delen uit New York en Italië en deze week zit ik al weer in Frankrijk, waar ik nieuwe ervaringen op doe. Jullie lezen alles gewoon met wat vertraging :-).

Ik ben in Alghero, op het eiland Sardinië, uit eten geweest bij restaurant Aragon. Als je ooit naar Alghero gaat, moet je echt gaan eten bij Aragon! Het is een glutenvrij paradijs. 95% van de gerechten op de menukaart is glutenvrij of kan glutenvrij gemaakt worden. Het staat allemaal duidelijk aangegeven op de menukaart.
Voor de glutenvrije pizza's geldt een meerprijs van 2 euro. Dat maakte me niks uit, want ik had voor maar 11 euro een overheerlijke pizza! Het restaurant beschikt niet alleen over glutenvrije bodems, maar ook over lactosevrije mozarella. Daarvoor moet je 2 euro bijbetalen, maar omdat er geen gewone mozarella op mijn pizza ging, werd er weer 1 euro van de rekening gehaald.
Mijn pizza smaakte echt ontzettend lekker! Als topping had ik tomatensaus, lactosevrije mozarella, gegrilde paprika, courgette en aubergine en plakjes worst. Vooral de toppings waren super lekker, ik heb er echt van gesmuld. 

Overige tips in Alghero: ik ben er zelf niet geweest, maar je vindt het in het Engels niet zo snel via Google. Ik zocht in het Italiaans en vond nog een pizzeria met glutenvrije pizza's. Ik kreeg alleen het idee dat het meer een bezorgservice is, dan een restaurant waar je leuk kunt zitten. Ik kan me er in vergissen. De naam van de bezorgservice is Pizzeria Ichnos Express. Ook vond ik via Google Spazio Senza Glutine, waar je volgens mij terecht moet kunnen voor gebakjes en dergelijke. 

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten