zaterdag 29 november 2014

Lunch op het tennispark: er werd goed voor mij gezorgd!

Dit toernooi is er uitstekend voor mij gezorgd op het tennispark wat betreft het eten. Van tevoren had ik al meerdere e-mails gestuurd om er zeker van te zijn dat de keuken op de hoogte zou zijn van kruisbesmetting én dat ik volledige maaltijden zou krijgen (dus geen kale rijst met kale kip). Dat heb ik geweten... Ik moest me melden bij de chef en hij vertelde me dat hij zowel glutenvrije pasta als boterhammen, broodjes en wraps had.
Brood en pasta waren voor iedereen "made to order": een koeling met allerlei soorten groente en vlees en vis en wat je wilde, werd op je broodje gesmeerd of door de pasta gedaan. Voor mij werd alles in de keuken bereid, zodat er geen kruisbesmetting zou plaatsvinden.

De wraps waren duidelijk mijn favoriet!


Ik ben dan ook de meeste dagen voor de wrap gegaan. Na de eerste dag schreef ik alvast op een briefje wat ik als lunch wilde eten. Op het tennispark aangekomen, gaf ik dat af aan de keuken en noemde ik een tijd waarop ik graag wilde dat het klaar was. Dat was handiger dan bestellen en gelijk willen eten, want de aparte bereiding kon even duren. Natuurlijk wilde ik heel graag weten welk merk wraps ik at, omdat ze zo lekker waren. Die wilde ik ook kopen! Het bleek het merk BFree te zijn. Helaas heb ik het in de supermarkt niet kunnen vinden. Ik had nog contact opgenomen met de fabrikant, maar die kon niks naar mijn hotel opsturen.
De boterhammen waren volgens mij ook van BFree. Deze vond ik een stuk minder lekker en heb ik maar één keer besteld. Ze waren mij wat te droog. Misschien dat het met wat natter beleg beter was gegaan.

Ik heb ook een keer geluncht met een bruin broodje, naar ik aanneem ook van BFree. Dat smaakte op zich goed, maar niks kon het halen bij de wrap. Daarom heb ik het ook bij één broodje gehouden.

Ik heb twee keer een bord pasta klaar laten maken. Eigenlijk werd op het park alleen de lunch verzorgd en werd je geacht je diner in of rondom het hotel te nuttigen. De keuken was tot 18.00 open en je kon dus tot die tijd bestellen en warm eten. De ingrediënten voor mijn pasta werden apart uit de keuken gehaald en alles werd in schone pannen bereid. Dat was prima voor elkaar!


Naast de pasta was er elke dag nog een andere warme lunchmogelijkheid (en oh ja, er was ook soep). Gisteren was dat een baked potato met chili con carne. Deze was zowel gluten- als melkvrij en ik heb het me goed laten smaken!

Buiten bovengenoemde dingen, kon je ook fruitsalade, fruit, chips en dergelijke pakken. Er stonden ook muffins en er lag taart. Er lagen ook twee soorten gluten/melkvrije flapjacks en brownies. Normaal gesproken eet ik geen snoep, maar deze week heb ik diverse keren gezondigd. De flapjacks en brownies waren van het merk We Love Cake. De "chocolat pecan brownie" vond ik lekker, de "cranberry & pecan flapjack" was voor mij veel te zoet.

Het was weer prima voor elkaar! Wat ben ik soms toch ook een geluksvogel :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten