dinsdag 20 januari 2015

Glutenvrij met Singapore Air

Al vier keer eerder was ik naar Australië gevlogen, maar nog nooit eerder met Signapore Air. Gelukkig kon ik ook hier bij het boeken aangeven dat ik graag glutenvrije maaltijden wilde krijgen aan boord. 
De vlucht van Amsterdam naar Singapore duurde 11,5 uur. Aan boord kregen we twee maaltijden. De eerste was het "diner", dat rond lunchtijd Nederlandse tijd werd geserveerd:
 

Het broodje was van Consenza. Deze keer was hij helaas een stuk droger dan de vorige keer. Blijkbaar heb je niet altijd geluk. Het was voor het eerst dat ze er niet alleen een kuipje margarine bij hadden gedaan. Sterker nog: er zat helemaal geen margarine bij, maar een kuipje jam en een kuipje honing. De andere passagiers kregen margarine en jam bij hun broodje. Ik krijg het idee dat ze de hele maaltijd ook lactosevrij wilden houden, waar ik natuurlijk blij mee was. Linksboven zie je een rauwkostsalade, dat smaakte op zich prima zonder dressing. Midden bovenin een bakje fruit. De warme maaltijd was niet bijzonder qua smaak.

Tussen de maaltijden in, werden er snacks uitgedeeld. Je had de keuze uit verschillende dingen en er zaten meerdere glutenvrije opties tussen, zoals de naturel chips en appels. Ook kreeg ik nog een keer een zakje pinda's, die ook aan het begin van de vlucht werden uitgedeeld. En ik at het zelf niet, maar er lag ook Toblerone en volgens mij is dat ook glutenvrij?

Dit was het ontbijt dat ik kreeg:


Twee bakjes fruit, twee sapjes, weer een brooodje met jam en honing en een bakje warm eten, bestaande uit aardappelen, spinazie, een worstje, ei en een tomaatje.Het broodje met ei en spinazie smaakte me goed :-).

Op het vliegveld in Singapore moest ik vier uur wachten. Ik at wat kleine dingen die ik zelf had meegenomen en kocht een salade bij een Frans café.

De vlucht van Singapore naar Melbourne duurde 7,5 uur. Er werden een 'hele' maaltijd en een 'lichte' maaltijd geserveerd. Dit kreeg ik als eerste: 



Linksboven een bakje salade en er stond gelukkig ook een kuipje met dressing bij, die smaakte lekker. Midden bovenin een bakje met wat siroop en daarin drie stukken peer. Rechts zie je twee rijstwafels liggen, die waren gelukkig lekker knapperig. In het warme bakje lag bloemkool, vis en aardappelpuree. Het smaakte me erg goed! Er zat duidelijk boter door de puree heen, dus de lactasepilletjes kwamen goed van pas.

Dit was de lichte maaltijd. Ik kreeg hem toen ik net wakker werd, dus het was alsof ik moest diner als ontbijt (ook al was het in Melbourne 19.00 uur):



Het smaakte me niet zo, maar dat lag echt niet alleen aan dat ik geslapen had. De groente was op zich wel oké, niet bijzonder slecht of zo, niet erg lekker. Maar de stukjes kip die er in lagen... Het was denk ik een zeeeeer goedkope kip. Ik ben natuurlijk wel kwaliteitsvlees gewend thuis, omdat ik alleen biologisch vlees koop, maar dit was niet een 'gewone' kip, maar de slechte stukjes van een plofkip of zo. Of misschien hoorde het wel te zijn zoals het was, ik vond het in ieder geval maar niks. 

Om een lang verhaal kort te maken: glutenvrij eten aan boord van Singapore Air is prima geregeld!

Groetjes Marjolein

1 opmerking:

  1. Ziet er wel heel smakelijk uit, jammer dat het broodje tegen viel.
    Groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen