zondag 7 juni 2015

Amsterdam -> Tokio -> Busan

Gisteren ben ik vanaf Schiphol vertrokken met als eindbestemming Busan in Zuid-Korea. Op Schiphol ging ik net als de vorige keer naar de KLM lounge (alleen voor frequent flyers). Helaas voor mij, hebben ze het menu daar veranderd en kon ik bijna niks te eten pakken van het buffet. Alleen het fruit en de fruittoffees konden... Ik neusde wat rond op het vliegveld om te kijken of ik iets kleins te snacken kon kopen, bijvoorbeeld een zakje nootjes. Bij een van de kiosken, zag ik tot mijn verbazing de volgende glutenvrije koekjes liggen:



2,95 EUR voor twee koekjes is niet goedkoop, maar alles is duur op een vliegveld. Bij de kiosken verkopen ze trouwens meer dingen die je kunt eten, zoals Eat Natural repen, zakjes met gedroogd fruit en nootjes en paprikachips. 

De vlucht met KLM van Amsterdam naar Tokio verliep goed. We kregen twee keer een maaltijd:



Ik vermoed dat ze bij de tweede maaltijd het broodje vergeten waren. De andere passagiers kregen namelijk wel een broodje en er lag een botertje op mijn dienblad...

In Tokio neusde ik wederom rond bij de diverse eetstalletjes en restaurants, want ik had nogal wat tijd te besteden. Ik vroeg ergens of ze me aan iets te eten konden helpen, waarbij ik de Japanse dieetvertaling op mijn telefoon toonde. Ze schudden hun hoofd en verwezen me naar een ander restaurant. Ik had geen zin om uitgebreid in een restaurant te gaan zitten en had ook niet zo'n honger, dus ik ben daar niet naar binnen gegaan. Even verderop kocht ik een flesje water. Ze verkochten daar ook warme maaltijden en ik zag het volgende bord:


De allergenen staan er bij, wat handig! Alleen het ijs was glutenvrij. Bij een ander eetstalletje was een behulpzame dame die voor mij wat etiketten wilde lezen, zodat ik iets te eten kon kopen. Super handig zo'n app!

Van Tokio vloog ik met Japan Airlines naar Busan. Toen ik enkele weken geleden met de KLM belde om mijn dieetwens en rolstoelen nogmaals door te geven, vertelden ze dat op de lange vluchten de dieetmaaltijd bevestigd was, maar dat dat niet het geval was bij Japan Airlines. En inderdaad: voor mij was er niks te eten aan boord. Dat deerde me overigens niet, want ik had geen honger en ik had nog een appel en een peer in mijn tas zitten.

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten