woensdag 24 juni 2015

Glutenvrij met Korean Air

Vorige week ben ik met Korean Air teruggevlogen naar huis. Allereerst een korte vlucht van Busan naar Seoul. Daarna een erg lange vlucht van Seoul naar Amsterdam. Aan boord kregen we eerst een zakje gesuikerde pinda's. Hierop stonden de ingrediënten in het Engels en ze waren glutenvrij en melkvrij. En erg lekker ;).

Dit was mijn eerste maaltijd:


De ingrediënten stonden op de warme maaltijd; dat gaf een veilig gevoel. Helaas vond ik het warme gedeelte helemaal niet lekker. Het was veel te droog, zowel de rijst als de vis. De salade was gelukkig wel lekker en ik kreeg twee stukjes fruit. Daarnaast zie je linksonder een verpakt iets. Dat was een soort cakeje van kleefrijstmeel en daarop wat dingetjes. Ik dacht noten te zien en verwachtte een zoete hap, maar wat ik proefde, was absoluut niet zoet. De noten waren bonen en het was een flauwe kleffe hap. Ook niet lekker dus.

Tijdens de vlucht werden snacks geserveerd. Je kon kiezen van een blad waar ze mee rond liepen. Ik vermoed dat de rijstsnack wel glutenvrij zou zijn, maar ik had daar niet zo'n zin in. Ik vroeg om wat extra zakjes pinda's en at daarnaast een banaan die ik nog in mijn tas had zitten. 

Tegen het einde van de vlucht, volgde de tweede maaltijd: 
Gelukkig smaakte het warme eten nu erg lekker! De bonencake heb ik maar laten liggen. 

Het was weer goed voor elkaar, al moet het eten natuurlijk wel je smaak zijn. Het feit dat de ingrediënten (ook bij de tweede maaltijd) keurig vermeld stonden, vond ik erg prettig.

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten