zondag 28 juni 2015

Tennislunch in Frankrijk

Afgelopen week speelde ik een tennistoernooi in Parijs. De lunch vond elke dag plaats op het tennispark in de vorm van een buffet. Eerst kon je stokbrood pakken, daarna een bordje met crudités. Het werk door vriendelijke dames opgeschept. De eerste dag was ik aangenaam verrast, want er stonden bordjes bij de crudités met daarop wat het was en op enkele bordjes stond "gluten free". Dat beloofde veel goeds, want de afgelopen jaren was het niet zo best geregeld wat glutenvrij en melkvrij betreft! Helaas bleken de bordjes er alleen de eerste dag te staan, maar achter het warme buffet stonden wel elke dag de zelfde koks en die konden me vertellen wat ik wel en niet kon eten.
Bij het warme buffet kon je elke dag kiezen uit vlees of vis, groente en rijst, aardappelen en/of pasta. Vorig jaar kon ik vaak geen vlees of vis krijgen vanwege de saus en kreeg ik een stukje droog vlees van "achteren". Dit jaar kon ik op een keer na elke keer iets krijgen uit de warme bakken, omdat ze de saus apart hielden. Erg fijn dus.
Na het warme eten volgde een gedeelte waar je zakjes saus, rijst en dergelijke kon pakken (ik houd van ketchup bij kale rijst) en daarna volgde een deel met allerlei soorten kaas (niks voor mij dus). Vervolgens een fruitmand en daarachter nog een koelkast met allerlei soorten taart en yoghurt (ook niks voor mij).

Ik was aangenaam verrast hoe "compleet" ik elke dag kon eten! Ik werd er erg blij van.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten