dinsdag 18 augustus 2015

Glutenvrij bij Holiday Inn in Turijn

Twee weken geleden speelde ik een tennistoernooi in Turijn, Italië. Tijdens dat toernooi verbleef ik in het hotel Holiday Inn Piazza Massaua. Daar verbleef ik vorig jaar ook en glutenvrij is toen erg goed gegaan. Dit jaar was het zelfs nog beter!
Bij het ontbijt stonden standaard rijstwafels en kleine maiswafeltjes die ik kon pakken. Ook hadden ze voor mij glutenvrij brood, per twee sneetjes verpakt. Het smaakte zonder toasten lekker! Het brood van vorig jaar had echt "behandeling" nodig, maar dit smaakte direct uit de verpakking oké:


Naast het brood hadden ze voor mij ook koekjes en crackertjes. De kok vertelde me dat het vleesbeleg glutenvrij was. Daarnaast kon ik gebruik maken van de portieverpakkingen jam. Ook waren er elke mogen diverse soorten fruit en rauwkost om uit te kiezen. Een prima ontbijt dus!

's Avonds aten we in het hotel. Elke avond was er een menu dat alle spelers voorgeschoteld kregen. Als je aan tafel plaatsnam, kon je eten van de soepstengels en het brood. Mij kwamen ze de meeste avonden glutenvrij brood brengen. Daarna kon je pakken van de salade en koude gekookte groente bar. Vervolgens kwam de eerste gang: pasta. Ik kreeg elke avond glutenvrije pasta. Daarna kwam het hoofdgerecht: vlees met gebakken aardappelen. Bij mij werd het aangepast, wat meestal inhield dat het sausje van het vlees werd weggelaten. Als toetje was er meestal iets als pudding of zo. Ik kreeg fruitsalade of een zakje koekjes. Het was prima voor elkaar en ik heb onbezorgd kunnen eten! De kok liep zelf rond door het restaurant en elke keer (zowel bij het ontbijt als bij het diner) als hij mij zag, maakte hij de obers erop attent dat ik de glutenvrije gast was en regelde hij dat ik brood kreeg en dat mijn maaltijden werden aangepast. Een super aardige en vakkundige man.

Ik kan dit hotel aan eenieder die glutenvrij is aanraden.

Groetjes Marjolein

1 opmerking:

  1. Glutenvrij eten is over het algemeen prima geregeld in Italië. De eerste keer had ik grote angst voor glutenbesmetting door rond stuivend pastameel maar, op een uitzondering na, hoef je daar niet bang voor te zijn als er gezegd wordt dat je er glutenvrij kunt eten.

    BeantwoordenVerwijderen