zaterdag 22 augustus 2015

Tapas in Amsterdam

Mijn zus woont in Amsterdam en vorige week ging ik bij haar op bezoek. Op goed geluk gingen we in de Jordaan op zoek naar een restaurant om een hapje te eten 's avonds. Ik zag direct dat de nieuwe woning van mijn zus bij Piqniq om de hoek is. Wat leuk: daar heb ik al eens met heel veel plezier geluncht! Een geweldige plek om glutenvrij te eten. Maar vorige week waren we niet op zoek naar een lunch, maar naar een idee. Op goed geluk liepen we binnen bij Tapas-café Duende aan de Lindengracht. Het is een relatief klein restaurant waar ook "echte Spanjaarden" werken. Ik vroeg of ze een allergenenkaart hadden en nadat mijn zus "allergie" in het Spaans zei en het woord "gluten" viel, kwam de ober met de volgende allergenenkaart. Daarop staat aangegeven welke gerechten veganistisch, lactosevrij en/of geschikt voor coeliakie zijn:


De ober vertelde dat de gehaktballetjes ondanks de C erachter niet glutenvrij waren. Verder klopte de kaart wel. Wat had ik veel keuze! Eigenlijk vielen alleen de gefrituurde gerechten en de broodgerechten af. De lactose beperkte me natuurlijk wat meer, maar daarvoor nam ik een lactasepilletje. Mijn zus en ik bestelden alleen glutenvrije gerechten, zodat we allebei alles konden eten.


Het smaakte erg lekker en het vlees was ook nog eens biologisch, waar ik veel waarde aan hecht. Tapas-café Duende is wat mij betreft een echte aanrader als je uit eten wilt gaan in Amsterdam!

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten