zaterdag 14 november 2015

Glutenvrij bij Turkish Airlines

Half september vloog ik voor het eerst met Turkish Airlines. De reden was dat de regen tijdens de US Open voor dusdanig veel uitloop had gezorgd, dat ik mijn vlucht vanuit New York miste. Ik kon hem niet verzetten en moest dus een nieuw ticket kopen. Op zondagavond boekte ik mijn reis vanaf New York via Istanbul naar Bordeaux. Een beetje een omweg, maar deze vlucht was 2000 dollar goedkoper dan de vluchten met een overstap in Parijs. Dan zit ik graag drie uur langer in het vliegtuig! Tijdens het boeken kun je een speciale maaltijd aanvragen. Er stond bij dat je dat minimaal 24 uur van tevoren moest doen. Ik boekte op zondagavond mijn vlucht voor de maandagmiddag, dus dat lukte niet. Daarom zorgde ik ervoor dat ik zelf eten bij me had voor aan boord. Er ging een lading mueslirepen mee mijn handbagage in!
Ik vloog vanaf het vliegveld JFK in New York. Daar trof ik een glutenvrije sandwich aan bij een Turkse sandwichkraam. Super! Ik kocht hem en hij smaakte best aardig, al was het glutenvrije brood redelijk droog. Ik was in ieder geval blij wat anders dan mueslirepen en fruit te kunnen eten aan boord vond dit dus wel prima.


Op het vliegveld van Istanbul werd een hoop verkocht dat ik mocht eten. In de verschillende winkeltjes kon ik bijvoorbeeld fruit en notenrepen kopen. Op de eerste verdieping vond ik een restaurant waar ik een groenteomelet besteld heb. Maar het leukste vond ik wel het Turks Fruit dat bij de meeste tax free winkels uitgestald stond om te proeven (en kopen). Dat was namelijk glutenvrij! En lekkerrrrr!!!

Tijdens de vlucht van Istanbul naar Bordeaux, kreeg ik onverwacht een glutenvrije maaltijd geserveerd. De steward zag mijn verbazing en zei "maar dat had u toch aangevraagd?". De tweede vlucht vond iets meer dan 24 uur na het boeken van mijn reis plaats en daarom was ik op die vlucht wel voorzien van een glutenvrije maaltijd. Een aangename verrassing!


Het was prima voor elkaar bij Turkish Airlines. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten