zondag 20 december 2015

Eten tijdens het NK

Deze week nam ik deel aan het NK rolstoeltennis, dat werd gehouden in Topsportcentrum Rotterdam. Ik hoefde er maar drie dagen naartoe, namelijk donderdag, zaterdag en zondag. Voor de spelers, organisatie, scheidsrechters et cetera stonden elke dag een lunch- en dinerbuffet klaar. Ik kwam elke dag vanuit huis en daarom besloot ik zelf mijn eten mee te nemen. De afgelopen twee jaar had de cateraar voor mijn eten gezorgd, maar het brood van de lunch vond ik absoluut niet lekker. Dan neem ik toch liever mijn eigen brood mee, wel zo gemakkelijk. Ik bakte deze keer een heel simpel brood. Ik nam de bruine broodmix van Peak's Free From en voegde daar alleen water en een eetlepel bakpoeder aan toe. De olie, gist en ei van de bereidingswijze op het pak liet ik dus weg. Ik bakte het brood volgens de aanwijzingen af en het smaakte me goed! Ook de volgende dag was het nog lekker.


Donderdag was ik vroeg genoeg klaar om thuis te kunnen dineren, maar ik wist dat dat gisteren niet het geval zou zijn. Daarom had ik een maaltijd aangevraagd. Ik meldde me na mijn wedstrijd bij het buffet en na even navragen bleek mijn maaltijd door de keuken in de kantine bereid te worden. Ik ging overleggen en hoorde dat ik salade en gegrilde groente zou krijgen. Ik gaf aan dat ik na een maaltijd eigenlijk behoefte had aan proteïne, maar ze hadden er niet op gerekend dat ik vlees at. Ik vroeg of ze misschien vleesbeleg voor op brood hadden en dat bleek zo te zijn. Ik las de etiketten en de kipfilet kon ik eten. Een van de medewerkers vroeg of ik soms degene was die voor de zondagmiddag een lunch had aangevraagd. Ze hadden namelijk broodjes gekocht. Dat was mooi! Daardoor werd dit namelijk mijn diner:


Vanmiddag kreeg ik als lunch precies het zelfde. Het smaakte hartstikke lekker! Ik had deze broodjes nog niet eerder op en was blij verrast met hoe goed ze smaakten.

Mijn eten werd heel veilig voor mij bereid. Ik legde uit dat ik op zondagochtend de finale moest spelen en dat als er gewone kruimels in mijn maaltijd zouden belanden, ik ziek zou worden. Ik gaf dus uitleg over dat de broodjes afgebakken moesten worden op een schoon stuk bakpapier, bovenin de oven et cetera. Jullie kennen het riedeltje wel. De medewerker van de keuken heeft ontzettend zijn best gedaan, droeg zelfs handschoenen en waste mijn bestek extra af. Kortom: het gaf me een veilig gevoel en dat was terecht. Super fijn als het zo goed voor mekaar is met eten!

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten