vrijdag 5 januari 2018

Singapore Airlines

Gisteren en vandaag heb ik de reis gemaakt van Amsterdam (of eigenlijk Beuningen, waar ik woon) naar Sydney. Ik vloog met Singapore Airlines.

Op de heenreis werden er twee maaltijden geserveerd met tussendoor een snack. In het menu dat werd uitgedeeld stond dat je tussendoor altijd wat extra te snacken kon halen, namelijk broodjes, nootjes, fruit, chips of een mueslireep.
Dit was de eerste maaltijd die ik kreeg, de lunch:


Na de lunch kwamen ze het toetje brengen: bakjes vanilleijs, glutenvrij.

De snack was een broodje tonijn. Er was geen speciale glutenvrije snack, maar de chips bleek glutenvrij te zijn en toen ik anderhalf uur later om wat fruit vroeg, kreeg ik een groene appel.

Tegen het einde van de elf uur durende vlucht kregen we het ontbijt geserveerd. Het ei smaakte lekker op het glutenvrije broodje van Consenza, al was dat helaas wel aan de droge kant.


 Al met al was het prima voor elkaar op deze vlucht!

Op het vliegveld van Singapore had ik een korte overstaptijd, dus ik heb niet gezien wat er aan glutenvrij eten verkocht werd.

De vlucht van Singapore naar Sydney duurde ruim zeven uur. We kregen eerst een ontbijtje geserveerd:



Zoals je ziet, was mijn ontbijt vrij karig. Vijf hapjes fruit, twee rijstwafels en een botertje en een jammetje. Daarnaast nog sap en melk. Dus op zich was het bij elkaar wel een vullend ontbijt, maar ik ben meer van het eten dan van het drinken. 

Ik weet niet of hierna nog een snack is uitgedeeld. Gezien de vluchttijd verwacht ik van niet. Ik lag te slapen, dus heb het gemist. 
De lunch die we kregen, smaakte mij echt ontzettend goed! Het warme eten was heel erg lekker. Een soort aardappelpuree met vis. Van uitzonderlijk goede smaak voor een vliegtuigmaaltijd. 


Na deze maaltijd kregen we wederom een ijsje. Deze keer was het een Magnum Almond mini. 

Ik heb prima gegeten en comfortabel gevlogen. Ik kan Singapore Airlines dus zeker aanbevelen!

Groetjes Marjolein


2 opmerkingen:

  1. wat leuk om dit te lezen. Ik vlieg in januari naar Auckland met signapore airline. heb jij van te voren ergens aan moeten geven dat je een glutenvrij dieet hebt? Ik heb geboekt bij Gate1. dus ik kan het niet via de airline zelf regelen las ik. Uiteraard heb ik Gate1 al benaderd. ik wacht nog op reactie. wie weet kun jij jou ervaring al delen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet zoiets wel vooraf aangeven ja. Ook als je niet rechtstreeks bij een vliegmaatschappij hebt geboekt, kun je doorgaans wel rechtstreeks bij hen de speciale maaltijd aanvragen.
      Een fijne reis gewenst!

      Verwijderen